Actionsekvenserne opnår en sjælden gang imellem den ønskede intensitet, når Leterrier smækker kameraet tæt på slagsmålene og skruer op for tempoet. Men i alt for lange passager valser Worthington (og også en veloplagt, men underudnyttet Mads Mikkelsen) blot langsomt rundt fra punkt A til B til C… Rørende romantik og joviale jokes udebliver, der er nul overraskelser, og slutningen er årets hidtil største antiklimaks. Det føles helt forkert at se så dygtige skuespillere som Liam Neeson og Ralph Fiennes optræde i kostumer og iført makeup, der får dem til at ligne aldrende drag queens, og det er heller ikke et plus, at deres replikker lyder som slagord fra skolegården. I guder…

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmzkim 14 år siden

#26
Don't compare anything with "The Spirit"!
Gravatar

#32 Doom 2: Hell on Earth 14 år siden

En anmelder på lykkepiller. 2 stjerner? Halvér straks til 1! :-)

Den er så ubestriveligt rærlig, at det gør ondt.

Jeg og mine to venner grinede flere gange højt af den ynkværdigt ufrivillige komik.

Filmen har alle klicherne fra en eventyrfilm med. Den uselviske helt, det tåbelige sidekick (to jægere), det obligatroriske hvin/brøl fra forstørrede insekter, prinsessen der skal reddes, den onde dronning osv.

Men denne film er skoleeksemplet på, at et flot cast og flotte effekter intet er med et elendigt manus og elendig instruktion.

Jeg sad længe med fornemmelsen af, at se en dårlig udgave af Life of Brian. Ikke mindst en dommedagsprofet i jesus' aflagte blebukser er så ufrivilligt tåbelig, at han kunne sættes direkte ind på prædikantpodiet i Pythons klassiker uden at vække opsigt. Life of Brian-fornemmelsen fortog sig dog hedad vejen... kun for at blive afløst af fornemmelsen af at se et lorteremake af The Holy Grail.

Det dræbende lange skorpion-battle ligner fraklip fra Scorpion King (hvilket vist siger alt) krydret med lidt Starship Troopers og med lydeffekter i form af de tåbelige hvin fra Hollywoods lyd-arkiv, som alle forvoksede insekter åbenbart frembringer.

De ellers gode skuespillere er helt prisgivet denne tarvelige instruktørs vold. De får aldrig en chance. Særligt Liam Neeson er en skygge af sig selv som en pimpet, forsølvet Zeus. Det er Qui-Gon Jin (eller hvordan det staves) på vej til dragfest. Ej heller Ralph Pheinnes (beklagfer sikkert forkert stavning) brænder igennem som Hades med pukkelryg og Steven Seagal-stemme. Snup en Vicks!

Denne film er så ubestriveligt elendigt, at jeg ville være gået efter 20 minutter, hvis det ikke havde været for en ude-aften med to gamle venner.

Dette manus burde være forblevet en pinlig strøtanke i manusskriptforfatterens uopfindsomme hjerne.

Påfaldende hvorledes både Return of The King Extended på 3½ time og denne film på 1½ time føles som 2½ time.

Og som flere ovenfr bemærker, var 3D-effekterne så flade, at man først bemærkede dem, da produktionsselskabets logo tonede frem efter filmen. Efter-konverteringen er ret tydelig.

1/6
Doctor Last Warning
Gravatar

#33 filmzkim 14 år siden

Har haft lidt tid at tygge på filmen nu, og vælger at presse karakteren ned på 3 stjerner nu.
Gravatar

#34 BN 14 år siden

The Insider (28) skrev:
Når der er flere dimensioner ned én, bliver det valgfrit, om man vil bruge 'e' eller 'a' :-)


Nu er jeg jo ikke typen, der kunne finde på at drille dig midt i dine (i øvrigt velkomne) korrektioner af sproglige fejl, så derfor vil jeg helt undlade at påpege, at der ikke er noget der hedder "flere dimensioner ned én".

Det er hermed IKKE gjort.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#35 The Insider 14 år siden

#34, hehe. Apostrof, BN. Apostrof... ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#36 BN 14 år siden

The Insider (35) skrev:
#34, hehe. Apostrof, BN. Apostrof... ;-)


Argh, den sad! :-D

Jeg ved det godt. Det kom sig af, at jeg engang for længe - i forbindelse med en række indlæg - oplevede, at en del læsere ikke opfattede det, når jeg brugte ejefald (s) i slutningen af nogle egennavne. Og derfor begyndte jeg at sætte et apostrof på for at det kunne være tydeligt for enhver, at der var tale om ejefald - ja, jeg lånte lige et lille "kneb" fra det engelske sprog. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#37 MOVIE1000 14 år siden

jeg kan se der er nogle som synes den er værrere end Transformers 2 :) Igen beviser det at min ven (fra skolen) kun ser på action i en film, ingen action dårlig film, lidt action den kan ikke anbefales, en del action den var ok, masser af action den bedste film jeg har set :D hvis den er dårligere end Transformers 2, så venter jeg til man kan købe den for højst 30 i Blockbuster.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#38 Nicki52 14 år siden

#15
Hvordan kan den være værre end Transformers?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#39 chronaden 14 år siden

Den er LANGT værre end Transformers
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#40 lagoni 14 år siden

Jeg burde nok have vidst hvad jeg gik ind til, men da jeg er stor actionfan, tænkte jeg denne da ville kunne opfylde bare kravet om god action. Det gjorde den dog kun de sidste nok 10 minutter, ellers var det bare en rodet omgang dårlig action med malplacerede forsøg på humor. Elendigt skuespil, også fra Fiennes og Neeson (der dog gjorde dte godt når han ikke var i udstyr).

3D'en fungerede faktisk udmærket. Ved fx Avatar var det rigtig dårligt når det var virkelig verden, så frygtede lidt det også ville være tilfældet her. Men det virkede godt nok, dog ikke noegt der var den ekstra billetpris værd.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: