Actionsekvenserne opnår en sjælden gang imellem den ønskede intensitet, når Leterrier smækker kameraet tæt på slagsmålene og skruer op for tempoet. Men i alt for lange passager valser Worthington (og også en veloplagt, men underudnyttet Mads Mikkelsen) blot langsomt rundt fra punkt A til B til C… Rørende romantik og joviale jokes udebliver, der er nul overraskelser, og slutningen er årets hidtil største antiklimaks. Det føles helt forkert at se så dygtige skuespillere som Liam Neeson og Ralph Fiennes optræde i kostumer og iført makeup, der får dem til at ligne aldrende drag queens, og det er heller ikke et plus, at deres replikker lyder som slagord fra skolegården. I guder…

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 thomas040 14 år siden

jeg tror jeg vil starte en ny karakter givning for mig selv...
i hvor høj grad var filmen i stand til at vedholde min opmærksomhed:

i dette tilfælde var jeg faktisk fint underholdt, og kedede mig sjældent... der var lidt nogle tåbeligheder men det fungerede egentlig udmærket.

jeg ville give den 4 stjerner... eller 60% fængslende : )
Failure is a zero out.
Gravatar

#12 filmzkim 14 år siden

3,5 stjerner herfra.
I modsætning til anmeldelsen, synes jeg at filmen var umådelig flot. Atmosfæren og det græske miljø virkede rigtig godt.
Jeg kan dog ikke forstå at så mange filmzbrugere udnævner Sam Worthington som et fremtidigt talent. Han udspillede sin karakter på en måde, som for mig virkede helt forkert. Mens Mads Mikkelsen udførte sin karakter på en fantastisk måde, spillede Sam på alle mulige måder kedeligt og usammenhængende. Først er hans karakter den lavmældte kriger med en portion badass-attitude, og i det næste øjeblik er han humoristik og næsvis som en 16-årig teenager - begge dele er uudholdeligt. Han leverer replikkerne så dødelendigt, at han rent faktisk bliver filmens svageste punkt.
Det kan også irriterer mig, at instruktøren springer let og elegant over karakterpræsentationen. Instruktøren har ikke givet sig tid til uddybelse af historiens formål. Der var for meget prædiken i dialogerne og de virkede episk-overdrevne.
En enkelt ting var dog fuldstændig skandaløst, og det var de 20 kr. ekstra for filmens 3D-format. Filmen indeholdt minimale mængder 3D. Man føler sig som en idiot for at have betalt 20 kr. ekstra for at se en enkelt 3D-effekt eller to. Jeg kunne bogstavelig talt sidde uden brillerne på, uden nogen anden forskel end 3D-underteksterne.

Lyspunkterne ved filmen:
- Mads Mikkelsen, som virkelig har lagt hårdt arbejde i sin karakter. Som den eneste, får han fat i tilskueren.
- Ralph Fiennes som leverede varen, på trods af den smule, han havde at arbejde med.
- Den flotte musik, som prydede actionsekvenserne.
- De flotte effekter og de fantastiske landskaber.
- Filmen fangede en vis stemning og havde underholdende action-sekvenser.

Jeg er tilbøjelig til at give filmen 4 stjerner, da filmen faktisk er god i forhold til mange af de seneste action-film.
Gravatar

#13 Nicki52 14 år siden

Jeg var ganske underholdt. Fortryder jeg så det i 3D, for jeg vil gerne se alle detajlerne. Men mit yndligsmonster er Medusa. Selvom filmen var forudsigelig synes jeg den var spændende. Sam Worthington spillede ok, men ikke hans bedste præstation. Det synd at man kan høre at Mikkelsen er dansker. Men han spillede da bedre end Sam. Fed rolle.
Synes ikke som Johan at Ralph og Liam lignede aldrende Dragqueens. Det ser bare ud som guder gør. Da jeg spillede teater der havde vi alle sammen make-up på og det regner jeg også man skal i en film. Især som gud, man skal jo se perfekt ud.
4/10

EDIT: Blev faktisk overrasket hvor lækker Medusa var. Havde forventet Kathy Bates.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#14 Batsy 14 år siden

så har jeg set den og er uenig Med Johan igen, igen (:

Filmen er fin og skuespiller er glimernde og er uenig med dig 12# Sam gjorde det fint i denne her film ikke det bedste men han var måske lidt for Bad Ass i det hele taget.

Liam nesson og Ralph Finess nøj hvor de lignte hinanden :-) de gjorde det fantastisk godt især finess svag og gammel mand- En ond hadefuldt mand eller gud. Han var den sande Hades efter min menning no Doubt.

MM( Mads mikkelsen) gør det sku forbavsende godt og hans engelsk var slet ikke så ringe den her gang, dog kunne man høre at han var ikke en Engelsk, Amrikansk skuespiller.

Effekterne var meget godt lavet selvom skorpionerne kunne havde været bedere, men Kraken den var nok det bedste i hele filmen! af dens effekter.

Historien den er sku en fin dog lidt forudselig men ja
Hvem er det vinder hele tiden The good ones or the bad ones?, The Good ones Af course :-)


Alt i alt 4,5 stjerne ud af seks :-)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#15 gi-jones 14 år siden

Er lige kommet hjem fra biografen, og det var fandme en stinker. Længe skal man lede for at finde et så vanvittigt spild af kæmpebudgetter. Selv Transformers 2 havde væsentligt mere at byde på end denne fadæse.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#16 Riqon 14 år siden

gi-jones (15) skrev:
Selv Transformers 2 havde væsentligt mere at byde på end denne fadæse.


o_0
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#17 Batsy 14 år siden

15# Det mener du ikke at Transformeres 2 er bedere end den her film O.0
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#18 gi-jones 14 år siden

Oh, jo jeg gør.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#19 filmzkim 14 år siden

#13- Nicki52 skrev:
Det synd at man kan høre at Mikkelsen er dansker.

Han snakkede da fint, men til gengæld kan man høre at Sam Worthington er australier.
Gravatar

#20 Nicki52 14 år siden

Filmzkim (19) skrev:
Han snakkede da fint, men til gengæld kan man høre at Sam Worthington er australier.

Det sagde jeg også, men sagde bare det er synd man kan høre at han er dansker, synes at han skal have amerikansk accent.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: