Ligesom romanen skifter filmversionen af “Cloud Atlas” hele tiden stil. Heldigvis har vi her så garvede og talentfulde instruktører som Tom Tykwer samt Lana og Andy Wachowski bag roret til at bibeholde stemningen og overblikket, så “Cloud Atlas” aldrig kommer til at virke som en rodebunke af forskellige holdninger og forvirrende symbolik. “Cloud Atlas” er nemlig en særdeles symbolsk film læsset med filosofiske tanker, og derfor vil den med garanti dele vandene. Men det er også okay. For når en film har så meget på hjerte og er så kompromisløs i dens fortællestil, er det praktisk talt umuligt at gøre alle tilfredse. Jeg vil udelukkende betegne det som en kvalitet, at “Cloud Atlas” vil fostre så mange forskellige meninger, og det er blot én kvalitet ud af et hav af slagsen i en fuldkommen vidunderlig film.
#11 Hr. Nielsen 11 år siden
#12 Ispep 11 år siden
Den er tættere på 3/6, jo mere tid jeg har "tilbragt" med denne film. Så den sidste og 4 stjerne går nok mere til ambitionen og modet. Eller måske ikke, når det kommer til stykket :D
#13 Outbound Sith 11 år siden
Fox Mulder
#14 Jb-film 11 år siden
Bogen er vist lidt af en murstensroman - om man så vælger at købe den som bog eller ebog.
"Sofies verden" møder "Matrix" - spændende med en film der vil sætte tankerne i gang.
Om det så er egentlige tidsrejsefilm - eller bare film som bruger tiden som element, så er det spændende temaer at tage fat på i film.
#15 Gasivodo 11 år siden
Aner faktisk ikke pt, om dette er en god film eller ej?! Ved bare, den rumsterer rundt i hovedet på mig.
Ses igen den skal..
'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
#16 Lord Beef Jerky 11 år siden
#17 Ispep 11 år siden
#18 Gasivodo 11 år siden
'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
#19 Lord Beef Jerky 11 år siden
#20 Kviesgaard 11 år siden
Men jeg må tilstå, at Cloud Atlas for mit vedkommende, ikke opnår samme spænding som the Fountain. Dertil er de forskellige skæbner i Cloud Atlas ikke nær så gribende, som den/ de skæbner, jeg blev præsenteret for i the Fountain.
Der er også andre ting, der trækker lidt ned i filmoplevelsen for mit vedkommende.
Make up.
Hugo Weavings karakter.
The Matrix associationerne.
Plus siden.
Skuespillerne gjorde det godt, og især var jeg overrasket over Hugh Grants karakterer. Det betaler sig, at blive siddende under rulleteksterne, hvor man ser de forskellige roller, som skuespillerne har haft under filmen. Halle Berrys
Visuelt var filmen også rigtig flot og se på, Især Neo Seoul tog sig rigtig flot ud.
Alt i alt en fin film, men ikke en, der får mig helt op og ringe.