“Crazy Heart” udnytter den genre, man kan kalde “det stille drama”, rigtigt godt. Der er ingen storladenhed, ingen spænding, ingen action, men alligevel fanges man ind af filmens univers – sandsynligvis fordi man i høj grad kan identificere sig med personerne og deres liv. Også selv om man ikke er countrystjerne. For selv om vi ikke nødvendigvis befinder os i de samme situationer gennem livet – og her tillader jeg mig atter at spille på klichéerne – render de fleste af os alligevel rundt med det samme følelsesspektrum – ung eller gammel, countrystjerne eller anonym filmanmelder. Det formår “Crazy Heart” på fin vis at iscenesætte.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Morten Vejlgaard Just 13 år siden

Du rammer meget godt min følelse af filmen. Og så studsede jeg over, at det egentlig er den samme film som "The Wrestler" bare lidt svagere, og at Jeff Bridges spiller den samme rolle som Mickey Rourke bare lidt svagere, som så ikke fik en fin pris, men sådan er der så meget :)
Gravatar

#2 Slettet Bruger [1720913144] 13 år siden

#1 Der havde Bridges så den fordel ikke at være oppe imod Sean Penn :)
Gravatar

#3 Highland Park 13 år siden

#1: I så fald glæder jeg mig helt vildt meget til den uundgåelige spin-off "Bad Blake vs. Randy "The Ram""!
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: