“Dallas Buyers Club” er et af de bedste bud på en film, der opsummerer AIDS-epidemien uden at blive for dokumentarisk. Derimod er den et rørende og tankevækkende drama. Selv hvis du ikke finder emnet interessant, så bør du se den for McConaughey og Letos præstationer. Giv dem så den Oscar!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 The Vossen 10 år siden

Så kom anmeldelsen endelig - har i tit en tendens til at gemme de gode film til aller sidst, pirrer vores tålmodighed, og brødføde os med anmeldelser af elendige film optil? Jeg syntes aldrig vi får de ultimative gode film anmeldt først :-).

God anmeldelse, glæder mig meget til denne!
Gravatar

#2 elwood 10 år siden

Tjaa filmen fik premiere i dag, så det jo naturligt den kom op i dag, at den så er den sidste i dag, er nok snare mere en tilfældighed.

Familien ser nu også ganske go ud, og den havde også premiere i dag.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 Aggeri 10 år siden

Hvis man ikke kan få nok af McConaughey så skal man simpelthen se True Detective hvor Woody Harrelsen også medvirker! Mud er også ganske god :)
Gravatar

#4 elwood 10 år siden

Skal også se True Detective, jeg venter blot til season 1 er færdig, så jeg kan se det samlet :)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 bjarke 10 år siden

Jeg er helt enig med Johnny - et fremragende drama med en fantastisk McConaughey. Jeg tildeler den ligeldes 5 ud af 6 stjerner. Ja, den skal du se.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#6 Hive 10 år siden

McConaughey og Leto er bestemt begge forrygende. Men selvom filmen er særdeles velspillet og behandler et svært (og ofte glemt) emne godt, så synes jeg alligevel at plottet mangler lidt rød tråd. Der springes meget i historien, ofte uden at man får et klart billede af hvor meget, og filmen har også en rimeligt brat og spøjs slutning.

Jeg synes også det er lidt svært at finde sympati for hovedpersonen, idet at han det meste af filmen er virkeligt usympatisk, grisk og egoistisk - og selv når han til sidst begynder at gøre noget godt for andre, så er det ikke helt åbenlyst om han gør det for egen vindings skyld eller ej. Så for mig var det ikke helt så hjerteskærende og heroisk en fortælling. Men bestemt en seværdig film da!

Skriv ny kommentar: