Ligesom behandlingerne i filmen er beretningen i sig selv ekstremt samtaledrevet, og dialogen er her så interessant og kompleks, at man ivrigt sluger ethvert ord og oplever, at man for en gangs skyld har fornøjelsen af at overvære en film med intelligente hovedpersoner, der rent faktisk er værd at høre på. En stor del af nydelsen ved det kommer ikke mindst takket være det fremragende skuespil, som samtlige medvirkende demonstrer. Hvis man skal komme med en lille indvending over for filmen, er det, at den måske næsten er for tilbageholdende med sine virkemidler, men det er alligevel svært underholdende og spændende at se disse psykologiens monstre krydse klinger. Det forgår selvsagt alt sammen på en civiliseret, velovervejet og klinisk måde – men som bekendt gør undertrykkelsen blot drifterne endnu mere spændende at følge.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hr. Nielsen 11 år siden

Rigtig fin anmeldelse, så nu glæder mig mig rigtigt meget til at se den:) Snupper den i biografen, hvor man nok kan være heldig at være behageligt fri for snotirriterende teenagetrunter med stinkende popkorn og lysende mobiler!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#2 JannikAnd 11 år siden

Hmm... Jeg syntes, Knightley var helt, helt, HELT igennem horribel og en skændsel for en Cronenberg-film. Det er formentlig årets absolut svageste præstation, og hun skulle black-listes for al filmkunst. For evigt!

Puha... Det var godt at komme af med. Fedt, at du ku' li' den Søren, men jeg må desværre indrømme, at den for mit vedkommende er værket, der bekræfter, at Cronenberg ikke længere bør regnes blandt eliten. Han er blevet kedelig og triviel. Det er pudsigt, hvordan han formår at blive så entydig, når hans nyere film netop skal søge en mindre stiliseret og mere subtil form.
Gravatar

#3 BN 11 år siden

Thomas E. Nielsen (1) skrev:
Rigtig fin anmeldelse, så nu glæder mig mig rigtigt meget til at se den:) Snupper den i biografen, hvor man nok kan være heldig at være behageligt fri for snotirriterende teenagetrunter med stinkende popkorn og lysende mobiler!


Arh, der KUNNE jo sidde et par uvidende og buhende teenagere, der er skuffede, fordi de troede, at det var en actionfilm, fordi Viggo Mortensen er med og som følge af titlen "A Dangerous Method". Eller osse har de indfundet sig i biografens mørke i et optimistisk, pubertært håb om at se en nøgen/sexscene eller to ...

Så føl dig ikke for sikker!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4 Hr. Nielsen 11 år siden

BN (3) skrev:
Så føl dig ikke for sikker!
Pis!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#5 BN 11 år siden

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6 JokerzReality 11 år siden

Det var da egentlig sent A Dangerous Method udkom i Danmark, jeg så den for lidt over et halvt år siden, mere eller mindre

JannikAnd (2) skrev:
Hmm... Jeg syntes, Knightley var helt, helt, HELT igennem horribel og en skændsel for en Cronenberg-film. Det er formentlig årets absolut svageste præstation, og hun skulle black-listes for al filmkunst. For evigt!


Jeg har set flere diskussioner netop omkring Knightley's skuespil... Ifølge nogle psykologer og eksperter på området er det præcis sådan folk opfører sig når de fejler det samme og er derfor, ifølge dem, en utrolig god skuespil præstation.

Hun spiller jo syg og det er ubehageligt at se på, netop fordi det virker som om hun ikke er kongruent med sig selv(Sin rolle), men måske er det præcis sådan sygdommen fungerer og sådan andre ser en person som fejler det samme som knightley's karakter udefra.
Gravatar

#7 Richard Burton 11 år siden

Har vist aldrig set Viggo i en rolle, hvor han føltes så "hjemme" før. Fassbender er aldrig dårligere end topklasse og endnu engang leverer han. Og jeg havde heller ikke det store problem med Keira. Andet syn var endnu bedre end det første.

5/6
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#8 skittlez 11 år siden

Kunne godt lide filmen, selvom den var pænt talky, og selvom jeg savner den gamle Cronenberg. 4½/6. Viggo falder/snubler på et tidspunkt i filmen, hvorefter jeg sagde til min kammerat, at det måtte være et Freudian slip ;)

Det er virkelig fremragende skuespil fra alle 3 skuespillere, hvilket kunne forventes, da de alle altid leverer varen. Knightley var skræmmende god, selvom det, set med moderne øjne, nærmest er karikeret sindssyge. Tror hun ville være rigtig god i en stumfilm. Fedt med en film der tager sig tid og kører i sit eget tempo. Glæder mig meget til at se den igen.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#9 sluppermand 11 år siden

En af årets overraskelser for mit vedkommende. Jeg sad med slemme fordomme pga. en hvis Kiera Knightly. Men hun gjorde det fandme meget bedre end jeg havde troet. Hun er ikke noget geni, men meget velcastet i A Dangerous Method, som beviser at Cronenberg stadig tilhører eliten. 5/6
"Morte ai porcelli!"
Gravatar

#10 Batsy 11 år siden

Kiera Knightley vinder for mig bare fordi hun er britisk, og britisk accent og meget smuk pige er et win.


Skal bestemt se den her, især pga Viggo er en af mine favoritter og Cornberg har formået at lavet rigtig gode film.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: