Ligesom behandlingerne i filmen er beretningen i sig selv ekstremt samtaledrevet, og dialogen er her så interessant og kompleks, at man ivrigt sluger ethvert ord og oplever, at man for en gangs skyld har fornøjelsen af at overvære en film med intelligente hovedpersoner, der rent faktisk er værd at høre på. En stor del af nydelsen ved det kommer ikke mindst takket være det fremragende skuespil, som samtlige medvirkende demonstrer. Hvis man skal komme med en lille indvending over for filmen, er det, at den måske næsten er for tilbageholdende med sine virkemidler, men det er alligevel svært underholdende og spændende at se disse psykologiens monstre krydse klinger. Det forgår selvsagt alt sammen på en civiliseret, velovervejet og klinisk måde – men som bekendt gør undertrykkelsen blot drifterne endnu mere spændende at følge.
#1 Hr. Nielsen 12 år siden
#2 JannikAnd 12 år siden
Puha... Det var godt at komme af med. Fedt, at du ku' li' den Søren, men jeg må desværre indrømme, at den for mit vedkommende er værket, der bekræfter, at Cronenberg ikke længere bør regnes blandt eliten. Han er blevet kedelig og triviel. Det er pudsigt, hvordan han formår at blive så entydig, når hans nyere film netop skal søge en mindre stiliseret og mere subtil form.
#3 BN 12 år siden
Arh, der KUNNE jo sidde et par uvidende og buhende teenagere, der er skuffede, fordi de troede, at det var en actionfilm, fordi Viggo Mortensen er med og som følge af titlen "A Dangerous Method". Eller osse har de indfundet sig i biografens mørke i et optimistisk, pubertært håb om at se en nøgen/sexscene eller to ...
Så føl dig ikke for sikker!
#4 Hr. Nielsen 12 år siden
#5 BN 12 år siden
#6 JokerzReality 12 år siden
Jeg har set flere diskussioner netop omkring Knightley's skuespil... Ifølge nogle psykologer og eksperter på området er det præcis sådan folk opfører sig når de fejler det samme og er derfor, ifølge dem, en utrolig god skuespil præstation.
Hun spiller jo syg og det er ubehageligt at se på, netop fordi det virker som om hun ikke er kongruent med sig selv(Sin rolle), men måske er det præcis sådan sygdommen fungerer og sådan andre ser en person som fejler det samme som knightley's karakter udefra.
#7 Richard Burton 12 år siden
5/6
#8 skittlez 12 år siden
Det er virkelig fremragende skuespil fra alle 3 skuespillere, hvilket kunne forventes, da de alle altid leverer varen. Knightley var skræmmende god, selvom det, set med moderne øjne, nærmest er karikeret sindssyge. Tror hun ville være rigtig god i en stumfilm. Fedt med en film der tager sig tid og kører i sit eget tempo. Glæder mig meget til at se den igen.
#9 sluppermand 12 år siden
#10 Batsy 12 år siden
Skal bestemt se den her, især pga Viggo er en af mine favoritter og Cornberg har formået at lavet rigtig gode film.