“Daredevil” prøver på at overraske med diverse twists og via manuskriptets struktur, men ofte er resultatet slet ikke så spændende som lovet eller forventet. Filmen ved ikke helt, hvordan den skal starte… hvordan (og hvornår) den skal slutte… om den skal være komisk (hvilket ikke altid fungerer lige heldigt), eller tragisk… Det virker som om filmfolkene har prøvet på at inkorporere så mange forskellige genrer og ideer som muligt, for at kunne tiltrække et virkelig bredt publikum, og det er mere end filmen kan bære. Filmen ender derfor med – ligesom Daredevil selv – at famle lidt i blinde. Underholdende og flot, men egentlig ikke meget andet end en relativt kærkommen appetizer til “X-Men 2” og “The Hulk”.

Klik [url=articles/view/266/]her[/url] for at læse mere om filmatiserede tegneserier i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-vassago 21 år siden

Ret sjovt at se både Stan Lee og Kevin Smith i den.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#2 The Insider 21 år siden

Frank Miller er faktisk også med :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 Skobbolop 21 år siden

er stan lee med?... sejt
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#4 filmz-vassago 21 år siden

meget kort, han spiller en gammel mand som Murdoch redder fra at blive kørt ned.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 The Insider 21 år siden

#3, faktisk optræder Stan Lee i både DAREDEVIL, X-MEN og SPIDER-MAN.
War. War never changes.
Gravatar

#6 chandler75 21 år siden

For ikke at nævne hans fremtrædende rolle i Kevin Smiths "Mallrats"...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#7 filmz-vassago 21 år siden

Jo men i den er han jo bare Stan Lee :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 chandler75 21 år siden

"bare Stan Lee"... Det kan man altså ikke sige om manden som har været med til at skabe tegneserielegender som Spider-Man, Daredevil, Hulk, X-Men, Silver Surfer, Fantastic Four og Iron Man. :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#9 filmz-omega2005 21 år siden

Jeg har kun få ord at sige om denne film .... først og fremmest blev jeg meget skuffet, jeg havde svært ved at genkende personerne og selve handlingen var meget flad fortalt. En anden ting er Kingpin ... Michael Clarke Duncan spiller måske rollen lidt for glad, han spiller godt ... men det passer på en eller anden måde ikke sammen med den originale Wilson Fisk fra hæfterne.

En anden ting er at jeg er træt af den nye tendens med at alle Marvels tegneserie figure bliver lavet til film ... især når der i op til flere af tilfældende ikke er tale om helt den rigtige handling osv. En anden ting er at man på en måde har gjort filmene lidt popsmarte og meget ungdomsrelaterede ... dette er der ikke noget galt i. Men mange af de originale hæfter har deres egen unikke stil og dette bliver hurtig ødelagt når man konvertere til film.
Gravatar

#10 NOWhere 20 år siden

Bare en latterlig tegneseriefilm!!Collin's Bull's eye var for fed, men resten var crap! Værre end sidste halddel af Spiderman, som stank af teenage moraler!! Og Ben var ikke en gang lækker!

Skriv ny kommentar: