Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ericmase 11 år siden

YYYYYYYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 Babo84 11 år siden

haha Johan. Der blev jeg overrasket. Men du turde heller ikke andet, da der var lejemordere ved din dør ;)

Politikken giver 5/6
EkstraBladet 5/6

Gravatar

#3 IK 11 år siden

Hvor er det fedt Johan og forrygende anmeldelse i øvrigt . Glæder mig vildt til i morgen! :)
Gravatar

#4 Gasivodo 11 år siden

..Jamen, jeg har jo ingen penge?!?!


Se Gasi' foran vilkårlig biograf tilbydende naturalier for billet;-(

ynkeligt!


Glimrende anmeldelse dog:-D
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#5 Babo84 11 år siden

Fedt, at du omsider kan lide action'en, Insider. Var det ikke bare en cool intro på filmen? :)
Gravatar

#6 Ericmase 11 år siden

Babo84 (2) skrev:
Men du turde heller ikke andet, da der var lejemordere ved din dør ;)


:-)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#7 elwood 11 år siden

Jeg har lige indset det bedste ved den her film, Banes "mundkurv" gør at man ikke ser hans læber bevæge sig, hvilket gør hans replikker meget dub venlige, jeg er sikkert på der nok skal komme en del muntert ud af den lille detalje, ud over den som allerede er lavet på traileren.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 BN 11 år siden

En velskrevet anmeldelse (igen-igen), og hold da op, hvor den giver én store forventninger!
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9 elwood 11 år siden

Ja det var godt nok Kattens, men man må jo sige at det her Baner vejen frem for en god afslutning. men som man siger Gordon, ja så gordon.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 Babo84 11 år siden

Det er ihvertfald en ret modig valg af skurken, som er så begrænset mht. at udtrykke følelser pga. hans natur. Derfor skal man fokusere meget på kropssprog, øjne etc, og jeg er ret sikker på at Hardy nok skal gøre et hæderligt forsøg. Jeg forventer ikke han overgår Heath i skuespil, men det er ingen skam, og de to er vidt forskellige skurke. Folk skal nok sammenligne, og Bane/Hardy skal nok "tabe" den dyst, uanset hvor god Hardy bliver, men lad os nu bare sige farvel til jokeren - han er færdig, og spiller ikke med. Kom videre.

Skriv ny kommentar: