Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#221 armadillo 12 år siden

6/6!

Ja, man savner lidt mere med Batman in action, men det opvejes 100% af den samlede stemning og gru i løbet af filmen. Jeg var helt blæst væk da rulleteksterne løb over lærredet! :)
Gravatar

#222 Lehrmann 12 år siden

3/6 - skal ses igen, da det nok kun kan forbedre mit indtryk.
Gravatar

#223 akerman 12 år siden

SLUTNINGEN

Jeg har smålæst tråden, og det ser ud til de fleste af jer synes slutningen var lige i øjet. Er der ingen der som jeg, var skuffet over den typiske Hollywood-slutning, endda med en kæmpe åbning til en fortsættelse med Robin? Hvor er Nolans mod henne, har han ikke sagt at det var definitivt en trilogi - ? Det kunne have været så fedt hvis han var den første instruktør, der med nosser IKKE lavde den typiske happy Hollywood ending, hvor alle heltene overlever og Batman får damen og et liv i sus og dus. For mig ville det have givet langt mere mening hvis Batman lavede den ultimative ofring for Gotham.

Og en lille ting - endelig en a-bombe eksplosion på film! Den måtte de gerne have brugt lidt mere tid på at få til at være imponerende.
Gravatar

#224 bjarke 12 år siden

Therien (218) skrev:
Jeg var vild med volumen på Banes stemme.. Han var helt "off" i forhold til de andre i filmen, det gav noget tiltrængt mystik..

- jeg må sgu også sige, at jeg var vild med styrken på Banes stemme - han føltes jo skræmmende tæt på hele tiden. Uovervindelig og i total kontrol... glæder mig allerede til et gensyn en af dagene...!
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#225 Therien 12 år siden

bjarke (224) skrev:
han føltes jo skræmmende tæt på hele tiden.

Præcis
Gravatar

#226 Nicki52 12 år siden

Wow, danskerne er åbenbart vilde med filmen. Den får 5/6 ved mig for den var forudsigelig med undtagelse af
Miranda Tate
.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#227 Tommy Kristensen 12 år siden

armadillo (221) skrev:
6/6!

Ja, man savner lidt mere med Batman in action, men det opvejes 100% af den samlede stemning og gru i løbet af filmen. Jeg var helt blæst væk da rulleteksterne løb over lærredet! :)

Jeg sad bare og ventede på de sjove fraklip...
Gravatar

#228 Ericmase 12 år siden

Tommy Kristensen (227) skrev:
armadillo (221) skrev:
6/6!

Jeg sad bare og ventede på de sjove fraklip...

Nu ved jeg ikke om det er en spoiler, men whatever.

Man ser vel ikke Batman møde Superman efter rulleteksterne? :-3
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#229 mygg3n 12 år siden

Nogen der kan oplyse om der kommer noget efter rulleteksterne, da det efterhånden er kotume, som i The Avengers, FAST & FURIOUS 5 osv.
Gravatar

#230 HonoDelLoce 12 år siden

mygg3n (229) skrev:
Nogen der kan oplyse om der kommer noget efter rulleteksterne, da det efterhånden er kotume, som i The Avengers, FAST & FURIOUS 5 osv.

Doesn't look that way
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: