Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#241 Batsy 12 år siden

bjarke (240) skrev:
Batsy (239) skrev:
Håber jeg for guds fanme skyld ikke, hvis ja. Så har han da lige ødelagt det hele for mig... fuuuuuu :(

...nej - bare rolig guys. Men kom så ind og se den :)

Not sure if ending is still ruined
Beacuse villian dosent die?

Hmmmm, nå skal stadig se den og det bare en enkelt ting, heldigvis ikke hele plottet der blev spoilet 8)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#242 bjarke 12 år siden

Batsy (241) skrev:
...nej - bare rolig guys. Men kom så ind og se den :)

Not sure if ending is still ruined
Beacuse villian dosent die?

Hmmmm, nå skal stadig se den og det bare en enkelt ting, heldigvis ikke hele plottet der blev spoilet 8)

...well, nu vil jeg jo ikke gå i detaljer - men no worries, Batsy. Men by the way, hvis jeg endnu ikke havde set filmen, ville jeg sgu også holde mig fra et forum som dette, hvor risikoen for spoilers jo må siges at være til stede ;)
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#243 Batsy 12 år siden

Oh well, god ide!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#244 akerman 12 år siden

Hvis I havde regnet med at skurken ville overleve så vil I i hvert fald blive skuffede ;)

Faktisk lavede jeg en anti-spoiler, ved at skrive skurken og ikke skurkinden... gnæk gnæk
Gravatar

#245 Babo84 12 år siden

Slutningen på filmen var fremragende. På en gang lykkelig, men samtidig må Wayne "begraves" før han kan få sit liv tilbage, selvom dette egentlig forudsætter, at man bygger sit liv på endnu en løgn, men det er den eneste måde ud af symbolet - som overtages af en anden. Krigen i Gotham stopper ikke, selvom Nolan stopper og runder af. Virkelig cool.
Gravatar

#246 Collateral 12 år siden

Babo84 (245) skrev:
Slutningen på filmen var fremragende. På en gang lykkelig, men samtidig må Wayne "begraves" før han kan få sit liv tilbage, selvom dette egentlig forudsætter, at man bygger sit liv på endnu en løgn, men det er den eneste måde ud af symbolet - som overtages af en anden. Krigen i Gotham stopper ikke, selvom Nolan stopper og runder af. Virkelig cool.

Tænkte det samme omkring "Robin" tingen. Det handler ikke om at sætte en efterfølger op, blot at konstatere at der er en ny der vil tage over hvor Wayne slap, mens han er sluppet ud på den anden side sammen med Selina.

-

Foretrækker nu i øvrigt stadig Pfeiffers Catwoman. Ikke at hun på nogen måde ville have passet i denne version, og Hathaway gør det super fint, men hun har ikke noget nær den samme karisma som Pfeiffer. Nu får hun heller ikke halvt så meget plads.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#247 Babo84 12 år siden

Jep, hvilket altid har været intentionen for Wayne. At slippe ud, inden det er for sent. Og få sig et liv. Dermed bliver batman blot et symbol, som hyldes. Smuk slutning faktisk. "it was the batman", siger Gordon til sidst ;)
Gravatar

#248 Babo84 12 år siden

Hvem jeg foretrækker af Catwoman er ret svært. De er vidt forskellige. Vidt forskellige portrætter. Pfieiffer er nok mere ikonisk og karismatisk, hvor Hatahaway er meget mere nede på jorden, og synes rollen var ret godt skrevet til hende, hvor man fornemmede der lå en del mere bagved hendes karakter, end som så..
Gravatar

#249 MOVIE1000 12 år siden

hmmm nu har jeg også set den :/

Jeg blev ikke blæst bagover, og jeg synes at den var kedelig på den måde at der ingen overraskelser er ligesom i de 2 første, selvom den prøver. Men tilgengæld et godt punktum for trilogien. Og jeg elskede de små scener hvor man kunne nikke genkendene til Nolan og co`s Batman univers, som de har bygget op.

Som
Scarecrow som den retfærdige dommer
Batmans citat overfor Catwoman, hvor hun forsvinder og han siger, Det er sådan her det føles.
Batman og Catwomans lille fightscene mod skurkene i kloakken.
Batpod.
Mr. Fox og Waynes samtaler
osv.

Der var også en del små ting som irreterede mig. Filmen var lang for mig. Og ja jeg synes at Banes stemme var ret fjollet. Og godt skuespil som altid, det er svært at fremhæve nogen fordi jeg synes alle gjorde det perfekt og gav det et ekstra kick som afslutning. Den har en stemning som jeg selv synes er en god blanding af de 2 forrige. Og Hans Zimmer skal som altid have ros for soundtracket.

Det er en god film, selvom jeg synes at det er den ringeste i hele trilogien. Og jeg følte ikke rigtig at det var en Nolan film jeg var inde og se, hvilket jeg også var lidt skuffet over. Om jeg havde for store forventninger har jeg ingen ide om, men som andre herinde skal jeg nok lige have tid til at tænke over den, eller gense filmen engang når den udkommer på BD.

7/10

Batman Begins 8/10
The Dark Knight 9/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#250 Nicki52 12 år siden

Hvor har I andre ikke set den endnu? Jeg troede filmz-nørderne vil være på filmen som krager på en rådden zombie.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: