“Dark Skies” har en masse at byde på for fans af genren. Den er enormt velspillet, billedsiden er betagende, og manuskript rummer ingen tåkrummende dialog, men til gengæld flere veleksekverede pay-offs. Udgivelsen er også godkendt på trods af det ellers gode transfers problemer med banding og den meget, meget lille mængde ekstramateriale. Så selvom “Dark Skies” ikke er gyseren, der skræmmer livet af dig, så er den absolut et kig værd.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Thomsen 10 år siden

Fik endeligt set min amerikanske BD af Dark Skies, og jeg er ret meget oppe at ringe. Jeg er ellers ikke vanvittigt vild med hele "alien abduction"-genren, men denne her leverer varen fint - måske netop fordi den i bund og grund er struktureret som en "haunted house"-fortælling, som anmeldelsen også er inde på.

Der er lidt slinger i valsen undervejs, og slutningen kunne måske godt være håndteret bedre. Til gengæld er jeg slet ikke enig i anmelderens anke om mangle på uhygge. Den fik i hvert fald min puls op - godt hjulpet af en fint lyddesign.

Skuespillet er overraskende godt fra alle hovedrollerne og figurerne virker rimeligt troværdige, når man tænker på emnet.

Det er formentligt den bedste alien abduction-film, jeg har set.

5/6
"Don't step on it - it might be Lon Chaney!"

Skriv ny kommentar: