I ekstramaterialet forklarer instruktøren Walter Salles helt korrekt at realismen og filmens meget normale omstændigheder er med til at gøre den endnu mere skræmmende. Problemet er blot, at denne genindspilning går væk fra meget af det subtile i originaloplægget og det har resulteret i en alt for letfordøjelig film der ikke efterlader et eneste spor af mystik.

Udgivelsen på dvd viser fine tekniske kvaliteter, men de kan desværre ikke redde det overordnede indtryk af middelmådighed.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 El vez 18 år siden

That's about it..

Af respekt for vore kvindelige brugere må jeg hellere tilføje at der desværre heller ikke er nogen Mr. wet t-shirt scener i filmen ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#12 Spade_skuret 18 år siden

Jeg fandt denne film utrolig kedelig faktisk. Ud over nogle få scener, så sad jeg bare og ventede på noget af den samme uhygge som i originalen.... men den kom aldrig rigtig. Kedelig film. Se hellere den originale. Den er meget bedre... Faktisk er den god.
Jep
Gravatar

#13 filmz-Asta 18 år siden

GAAAAAB....det er nok en af de mest dræbende kedelige film jeg har set længe. Da jeg også havde set den japanske version først, så sad jeg bare og ventede på at der skulle ske noget spændende i remake'en, men det kom bare aldrig.....
"P-p-please, Raoul. I can give you stars. Just drop the refrigerator on my head one more time"
Gravatar

#14 dyg 18 år siden

Den originale står for mig, som en af de mest effektive og bedste horror film i nyere tid, derfor kan jeg slet ikke få mig til at se remaket.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#15 filmz-The Omen 18 år siden

Kaeft en moeg film. Er ikke en fan a originalen, dog mener jeg at den er meget MEGET bedre end remaket. Hvorfor lave denne film? Den ejer ikke den eneste form for uhygge. Den er ganske kedelig osv. Drop at se denne latterlige film. Taenk, at en formidabel instruktoer som Salles ikke har kunnet praestere mere end dette. Aldrig, aldrig har jeg kedet mig saa meget under en gyser film. Jeg naegter naestenat kalde det en gyser film.
Se den ikke. Skyffelsen vil aede jer op. Se hellere film som The Decent og, ja endda, Boogeyman.
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#16 NOWhere 18 år siden

De laver den, fordi amerikanere ikke gider læse undertekster, så hvis de vil tjene penge på historien i USA, må de lave deres egen version. Jeg var heller ikke ubetinget vild med originalen, og efter denne hårde mdfart, skal jeg ikke se US-versionen.
Gravatar

#17 Bohemian 18 år siden

Synes sgu også den er en kende kedelig...
Free in serenity.
Gravatar

#18 erikjust 18 år siden

har ikke set den og gider heller ikke.

så den oginale og det var fanme en depri slutning, men nej amerikanerne har ikke lavet en ordtenlig gyser film siden siden ja hvornår lavede amerikanerne enlig en gyserfilm der faktisk skræmte jer fra vid og sans og ikke var en remake.

Tror det nærmeste vi kommer er nok the others eller noget i den still om de der monster der kommer vælger nogle ofre som mens de er børn.
Senere når de er voksne kommer de tilbage henter dem ind i deres dimension og æder dem levende.

Den var creapy og skræmmende men ellers skal vi nok helt tilbage til IT/Det onde for at finde noget der ligner gys og er amerikansk og ikke er en remake
Gravatar

#19 darkwizat 18 år siden

Forfærdelig remake fuldstændig suget for alt det der gjore originalen creepy... 1/6
Gravatar

#20 filmz-Mizz-freak 17 år siden

meget kedelig , men godt skuespil fra Jennifer Connelly ,,,

Skriv ny kommentar: