Den nyligt Oscar-belønnede “De andres liv” er et medrivende og stærkt velspillet drama, som på grund af sine fåtallige, men store problemer, i sidste ende ikke formår at være meget andet end en forholdsvis gængs thriller. Men den er bestemt et lovende startskud på Florian Henckel von Donnersmarcks karriere som spillefilmsinstruktør. Både filmens billed- og lydside præsenteres fornemt. Der er ikke meget ekstramateriale, men de få inkluderede interviews er yderst interessante.
Læs Filmz’ interview fra oktober 2006 med instruktøren Florian Henckel von Donnersmarck.
#11 filmkorn.dk 17 år siden
Fx tavlen bag Weiner. Stills ser selvfølgelig ikke så slemme ud, som når filmen kører og hele baggrunden ulmer.
http://www.itu.dk/people/gabriel/dasleben/
#12 The Insider 17 år siden
Som sagt kan en forklaring evt. være, at den tilsendte presseskive og din endelige, færdigproducerede dvd er en anelse anderledes, hvilket jeg - som sagt - tidligere har oplevet en enkelt gang med en SM-udgivelse. Jeg lagde ikke umiddelbart mærke til noget brat layer-shift, men nu er det efterhånden også noget tid siden, at jeg har haft skiven i afspilleren og set hele filmen igennem - hvornår siger du, det hænder?
#13 filmkorn.dk 17 år siden
Hmm, og så ti en bekendelse. Lyden er ikke ude af sync på min computer. God damn it!
#14 Skeloboy 17 år siden
Nå ja...så burde Pans Labyrint have fundet den Oscar for bedste udenlandske film i stedet...IMO
#15 filmkorn.dk 17 år siden