Javist stjæler “De fortabte sjæles ø” med arme og ben fra alskens internationale eventyrfilm, men den er underholdende, og af en dansk film at være er den forfriskende ambitiøs og betagende. Et par ringe børnepræstationer og en mangel på overraskelser spolerer desværre morskaben en anelse. Filmen har æren af at være den første danske produktion, der nogensinde er blevet udgivet på Blu-ray, og teknisk er udgivelsen gudskelov en triumf. Transferet er glimrende, og de medfølgende lydspor er endnu bedre. Ekstramaterialet er fascinerende, informativt og med til at få kvaliteten af udgivelsen til at overgå filmen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-CAADK 16 år siden

Cool, jeg har holdt mig fra at købe bluray'en, da den ikke har været anmeldt nogle steder endnu, men at udgivelsen er en triumf, lyder rigtigt godt.
Alfred: Know your limits, Master Wayne
Bruce: Batman has no limits
Gravatar

#2 filmkorn.dk 16 år siden

"Eftersom de fleste HD-skiver herhjemme bliver produceret i udlandet..."

Blu-ray udgaven af 'De fortabte sjæles ø' er altså også produceret i udlandet.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#3 The Insider 16 år siden

#2, og så er jeg endelig sikker på, hvor du arbejder henne ;-)

...og så formoder jeg, at den er finansieret udelukkende af danske penge, eftersom skiven kun er udgivet i DK.
War. War never changes.
Gravatar

#4 filmkorn.dk 16 år siden

#3 He he, det tog sin tid :)

Jeg tror du har ret i det med finanserne.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#5 filmz-Bruce 16 år siden

Forstår ikke, hvorfor man ikke satser og udgiver den med engelsk undertekster, evt. engelsk dub. Der er et KÆMPE internationalt marked for film som denne og den er sgu da godt gennemført.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 The Insider 16 år siden

#5, fuldstændig enig. Og især når den dankse Blu-ray er så velproduceret, er det synd.
War. War never changes.
Gravatar

#7 Kruspe 16 år siden

Havde troet, der ville gå længere, før man så en dansk film på Blu-ray, så bravo!
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Gravatar

#8 gi-jones 16 år siden

Det kunne også være at en dubbing ville redde de forfærdelige skuespilspræstationer :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#9 Outbound Sith 16 år siden

Jeg venter stadig på Special Editionen...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#10 gi-jones 16 år siden

Den hvor de har klippet børnene ud?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: