“De tre musketerer” i 3-D er et kort stykke hen ad vejen et (fip)skægt bekendtskab. Ikke mindst takket være et par veloplagte præstationer i filmens biroller. De tre musketerer og den dydige D’Artagnan er hurtigt glemt, men Christoph Waltz er som altid velanbragt i en slesk skurkerolle, Milla Jovovichs forførende femme fatale med både humor og glimt i øjet er simpelthen skøn, og så giver Orlando Bloom den alvorligt gas som modefikseret hertug med hang til juveler og letlevende damer. Bid for eksempel lige mærke i hans, nok overdrevene, herlige skurkelatter. Muhahaha!

Paul W. S. Anderson har med andre ord kun én ting for øje: skamløs underholdning. At Dumas’ lidt kulørte klassiker med lodder og trisser skal vrides igennem dét maskineri er på ingen måde tilgiveligt, bare uforståeligt. “Pirates”-serien spiller i det mindste med åbne kort: Her er filmene jo som bekendt baseret på en forlystelse, gud hjælpe mig! Som prikken over i’et vover Anderson tilmed svinepelsen og lægger voldsomt op i kakkelovnen til en to’er. Skal man grine eller græde? Jeg ved det faktisk ikke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kruse 12 år siden

#10: Det lyder straks bedre, men ja, det er nok en god idé lige at høre hvad anmelderen siger til det :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#12 Collateral 12 år siden

Tak for at gøre formuleringen af min forvirring en smule mere præcis Kruse. Godt at det ikke kun var mig der fandt det lidt forvirrende. I øvrigt en god anmeldelse dog! Nu skal det jo ikke være rent ris.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#13 Spanner 12 år siden

Hvordan denne film får mere end 1 stjerne er mig en gåde. Jeg gider ikke diskutionen omkring anmeldelser og objektivitet, men da jeg forlod salen følte jeg, at jeg var blevet pisset op og ned ad ryggen og i ansigtet mens Paul W.S. Anderson stod og dansede på Dumas' grav.

Næsten alt i filmen var chokerende ringe for mig. Skuespil, klipning og manus er på linje med en Uwe Boll film. Hvordan man i en biograffilm kan film i dag kan 20 minutter i midten, der ikke tjener andet formål end at forklare plottet for de måbende aber i salen er helt forrykt.

Dertil kommer flere scener (udover førnævnte), der er helt uden konsekvens for plottet. Med det ene formål at have en action-agtig sekvens eller, igen, for at forklare plottet for os savlende tåber.

Jeg havde set traileren og jeg kender til Paul Anderson. Jeg er én af dem, der kan se det sjove i Soldier og synes at Event Horizon er god, men dette er hans absolut ringeste gerning til dato.

Da Constance skulle ind og hente dronningens smykke sad jeg nærmest og skreg til lærredet at hun skulle gå ned ad gangen og hente det. Hvordan fanden skal man komme inde og hente noget når der hænger nano tråde som skærer alt i stykker?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#14 Spanner 12 år siden

"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#15 Babo84 12 år siden

#14

Var der egentlig nogen grund til, at du så filmen? ihvertfald i bio? Ud fra traileren og konceptet bliver jeg ikke ligefrem ophidset.
Gravatar

#16 Spanner 12 år siden

Jeg så den gratis og jeg havde et par timer at slå ihjel.

Lidet havde jeg troet, at jeg havde lyst til at slå mig selv ihjel midtvejs igennem
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#17 Babo84 12 år siden

Spanner (16) skrev:
Jeg så den gratis


Det er altid noget, sålænge man ikke selv har betalt for skidtet. Men tiden der gik kan man ikke få tilbage :)
Gravatar

#18 buddinge 12 år siden

Efter al den kritik tror jeg sgu den er noget for mig :)
Honestly, have you ever seen anything like this?
Gravatar

#19 Hr. Nielsen 12 år siden

Det var sgu lige før jeg kunne få lyst til at se den ovenpå sådan en positiv anmeldelse (jeg ligger ofte en anelse højere end anmelderen med sådanne underholdningsfilm fornemmer jeg nemlig). Jeg ved bare jeg vil hade den!!!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#20 azwethinkweiz 12 år siden

HOLD KÆFT HVOR VAR DEN DÅRLIG! Skræmmende dårligt. Altså filmen. Jeg overvejer at sagsøge en eller anden, fy for helvede.

Skriv ny kommentar: