“De tre musketerer” i 3-D er et kort stykke hen ad vejen et (fip)skægt bekendtskab. Ikke mindst takket være et par veloplagte præstationer i filmens biroller. De tre musketerer og den dydige D’Artagnan er hurtigt glemt, men Christoph Waltz er som altid velanbragt i en slesk skurkerolle, Milla Jovovichs forførende femme fatale med både humor og glimt i øjet er simpelthen skøn, og så giver Orlando Bloom den alvorligt gas som modefikseret hertug med hang til juveler og letlevende damer. Bid for eksempel lige mærke i hans, nok overdrevene, herlige skurkelatter. Muhahaha!
Paul W. S. Anderson har med andre ord kun én ting for øje: skamløs underholdning. At Dumas’ lidt kulørte klassiker med lodder og trisser skal vrides igennem dét maskineri er på ingen måde tilgiveligt, bare uforståeligt. “Pirates”-serien spiller i det mindste med åbne kort: Her er filmene jo som bekendt baseret på en forlystelse, gud hjælpe mig! Som prikken over i’et vover Anderson tilmed svinepelsen og lægger voldsomt op i kakkelovnen til en to’er. Skal man grine eller græde? Jeg ved det faktisk ikke.
#11 Kruse 13 år siden
#12 Collateral 13 år siden
#13 Spanner 13 år siden
Næsten alt i filmen var chokerende ringe for mig. Skuespil, klipning og manus er på linje med en Uwe Boll film. Hvordan man i en biograffilm kan film i dag kan 20 minutter i midten, der ikke tjener andet formål end at forklare plottet for de måbende aber i salen er helt forrykt.
Dertil kommer flere scener (udover førnævnte), der er helt uden konsekvens for plottet. Med det ene formål at have en action-agtig sekvens eller, igen, for at forklare plottet for os savlende tåber.
Jeg havde set traileren og jeg kender til Paul Anderson. Jeg er én af dem, der kan se det sjove i Soldier og synes at Event Horizon er god, men dette er hans absolut ringeste gerning til dato.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#14 Spanner 13 år siden
https://plus.google.com/107494727142915463790/post...
#15 Babo84 13 år siden
Var der egentlig nogen grund til, at du så filmen? ihvertfald i bio? Ud fra traileren og konceptet bliver jeg ikke ligefrem ophidset.
#16 Spanner 13 år siden
Lidet havde jeg troet, at jeg havde lyst til at slå mig selv ihjel midtvejs igennem
#17 Babo84 13 år siden
Det er altid noget, sålænge man ikke selv har betalt for skidtet. Men tiden der gik kan man ikke få tilbage :)
#18 buddinge 13 år siden
#19 Hr. Nielsen 13 år siden
#20 azwethinkweiz 13 år siden