“De tre musketerer” i 3-D er et kort stykke hen ad vejen et (fip)skægt bekendtskab. Ikke mindst takket være et par veloplagte præstationer i filmens biroller. De tre musketerer og den dydige D’Artagnan er hurtigt glemt, men Christoph Waltz er som altid velanbragt i en slesk skurkerolle, Milla Jovovichs forførende femme fatale med både humor og glimt i øjet er simpelthen skøn, og så giver Orlando Bloom den alvorligt gas som modefikseret hertug med hang til juveler og letlevende damer. Bid for eksempel lige mærke i hans, nok overdrevene, herlige skurkelatter. Muhahaha!

Paul W. S. Anderson har med andre ord kun én ting for øje: skamløs underholdning. At Dumas’ lidt kulørte klassiker med lodder og trisser skal vrides igennem dét maskineri er på ingen måde tilgiveligt, bare uforståeligt. “Pirates”-serien spiller i det mindste med åbne kort: Her er filmene jo som bekendt baseret på en forlystelse, gud hjælpe mig! Som prikken over i’et vover Anderson tilmed svinepelsen og lægger voldsomt op i kakkelovnen til en to’er. Skal man grine eller græde? Jeg ved det faktisk ikke.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Høegh 12 år siden

Velformuleret anmeldelse, og rigtig underholdende læsning.

Kommer jeg nogensinde til at se filmen? Sandsynligvis ikke.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#2 Batsy 12 år siden

Hun nævnte intet om Mads Mikkelsen, måske var han ikke værd at nævne eller hvad :P

Lyder da til at jeg skal se den engang når den udkommer på BD og DVD
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#3 Collateral 12 år siden

http://filmz.dk/film/de-tre-musketerer-2011/biograf skrev:
At Dumas' lidt kulørte klassiker med lodder og trisser skal vrides igennem dét maskineri er på ingen måde tilgiveligt, bare uforståeligt.


Skulle det ikke være utilgiveligt? Eller er det bare mig der ikke synes det nuværende helt giver mening?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4 Troels 12 år siden

hva med Mads Mikkelsens præstation ?
Gravatar

#5 x marks the spot 12 år siden

Stort billede af Mads, men han bliver ikke nævnt..
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#6 Høegh 12 år siden

x marks the spot (5) skrev:
Stort billede af Mads, men han bliver ikke nævnt..


Det passede måske ikke naturligt ind i anmeldelsen. Og det er jo ikke sikkert at hans karakter eller skuespil var specielt nævneværdig.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#7 The Insider 12 år siden

Nevermind! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#8 chandler75 12 år siden

# 3 Anmelderen mener, at det på ingen måde er til at tilgive (som resten af anmeldelsen også kommer ind på), så den er vist god nok.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#9 Kruse 12 år siden

#8: Er du sikker? For så giver sætningen da knapt så meget mening med "bare uforståeligt" stående tilsidst?

"Det er ikke utilgiveligt, bare uforståeligt" giver lang mere mening for mig, end "Det er ikke tilgiveligt, bare uforståeligt".
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#10 chandler75 12 år siden

# 9 Omformuleret (hvis man fjerner den første negation "på ingen måde") står der:

"At Dumas' lidt kulørte klassiker med lodder og trisser skal vrides igennem dét maskineri er utilgiveligt og uforståeligt."

Men jeg hører lige anmelderen for en sikkerheds skyld :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: