I “De urørlige” finder Driss på et tidspunkt sit kald som kunstmaler, men det er den sentimentale pensel, der maler med store strøg i en film, der ikke er bange for at tage alle kneb i brug for at bringe sit publikum til tårer. Det kan godt være, at “De urørlige” er baseret på en sand historie, men den sande historie er i så fald sket i en virkelighed præget af filmiske virkemidler. Her er der set-ups og pay-offs i hobetal, og instruktørerne Eric Toledano og Olivier Nakache er ikke bange for at gå mange Hollywood-tårepersere i bedene. Det gør heller ikke en disse, for “De urørlige” er en film, der, ahem, rører sit publikum, fanger os i et jerngreb og ikke lader os gå, før vi har knebet en tåre. “De urørlige” er vitterligt en god film, men det ville være en overdrivelse at betegne den som filmkunst.
#11 Thomsen 11 år siden
Var også meget begejstret for den.
#12 Hr. Nielsen 11 år siden
#13 Batsy 11 år siden