I “De urørlige” finder Driss på et tidspunkt sit kald som kunstmaler, men det er den sentimentale pensel, der maler med store strøg i en film, der ikke er bange for at tage alle kneb i brug for at bringe sit publikum til tårer. Det kan godt være, at “De urørlige” er baseret på en sand historie, men den sande historie er i så fald sket i en virkelighed præget af filmiske virkemidler. Her er der set-ups og pay-offs i hobetal, og instruktørerne Eric Toledano og Olivier Nakache er ikke bange for at gå mange Hollywood-tårepersere i bedene. Det gør heller ikke en disse, for “De urørlige” er en film, der, ahem, rører sit publikum, fanger os i et jerngreb og ikke lader os gå, før vi har knebet en tåre. “De urørlige” er vitterligt en god film, men det ville være en overdrivelse at betegne den som filmkunst.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 SpielbergFreak 11 år siden

tsk tsk, lad os kun se kyniske social realistiske depressive selvmordsfilm. Hvorfor er det så slemt at lave sentimentale film? I denne kyniske verden vi lever i, er der endnu mere grund til at lave film der løfter humøret og rører en dybt inde.
Gravatar

#2 Tarantrier 11 år siden

#1
Udover at det bliver pointeret, at der til tider måske smøres lige lovligt tykt på, eller i hvert fald at det får en snert af kunstighed over sig, så fremgår det da af anmeldelsen, at det faktisk er helt okay:

Anmeldelsen skrev:
Her er der set-ups og pay-offs i hobetal, og instruktørerne Eric Toledano og Olivier Nakache er ikke bange for at gå mange Hollywood-tårepersere i bedene. Det gør heller ikke en disse


Desuden er det jo også en positiv anmeldelse, 4 stjerner og, jeg citerer,:

Anmeldelsen skrev:
"De urørlige" er vitterligt en god film
Remember, always be yourself. Unless you can be Batman. The be Batman.
Gravatar

#3 Spanner 11 år siden

Det er en fin lille feel-good film.

Men jeg ville gerne have haft noget mere historie og færre montages. Jeg holdt op med at tælle efter den femte
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#4 SpielbergFreak 11 år siden

Tarantrier (2) skrev:
#1
Udover at det bliver pointeret, at der til tider måske smøres lige lovligt tykt på, eller i hvert fald at det får en snert af kunstighed over sig, så fremgår det da af anmeldelsen, at det faktisk er helt okay:

Desuden er det jo også en positiv anmeldelse, 4 stjerner og, jeg citerer,:

Anmeldelsen skrev:
"De urørlige" er vitterligt en god film


Ja det er muligt, men det er som om at det ok denne gang, men normalt er det en dårlig ting. Jeg synes tit at sentimentale film bliver sablet ned, og så komemr der en der er ok, selvom den er sentimental..... Sentimental er gået hen og blevet et fyord.
Gravatar

#5 Ispep 11 år siden

Kan være filmen er god eller bare okay, men umiddelbart ligner det en der virkelig prøver at presse citronen med kraftige følelser, som bliver lidt banket ned i halsen på en. Det virker sgu ofte irriterende på mig. Grænsen mellem rørende og kvalmende er hårfin.
Gravatar

#6 scheffel 11 år siden

Jeg synes faktisk ikke den var så voldsomt manipulerende. Jeg følte mig heller ikke påtvunget gåsehud unde kammerkoncerten, så det hjælper. At skulle udstille moderne klatmalerkunst midt i den gode historie virkede lidt malplaceret, men det er jo sådan noget der kan gå galt i "based on a true story". En så regelret feel good film der ikke giver mig kvalme og får mig til at føle mig manipuleret, det er en virkelig god film 5 stjerner og pil op.
Gravatar

#7 MMB 11 år siden

Det er lidt en skam, at tråden ikke har flere indlæg. Intouchables er måske meget sentimental, men det bliver aldrig for meget. Det skyldes i høj grad de to hovedrolleindehavere, som begge er sympatiske og charmerende på hver deres måde, og kemien mellem dem er simpelthen uovertruffen. Filmen er både rørende og medrivende, og så er den ikke mindst skidesjov. Det er nu engang en fornøjelse at gå i biografen og nyde hele salen grine i kor. Fantastisk filmoplevelse. Årets bedste film indtil videre.

9/10
Gravatar

#8 Steffan Rasmussen 11 år siden

Foeller (7) skrev:
Årets bedste film indtil videre.


Nope ... Volcano i min bog (og Searching for Sugar Man i dokumentargenren), men det er da en rigtig god film. 8/10 herfra.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#9 Kyllingebenet 11 år siden

Foeller (7) skrev:
Det er lidt en skam, at tråden ikke har flere indlæg. Intouchables er måske meget sentimental, men det bliver aldrig for meget. Det skyldes i høj grad de to hovedrolleindehavere, som begge er sympatiske og charmerende på hver deres måde, og kemien mellem dem er simpelthen uovertruffen. Filmen er både rørende og medrivende, og så er den ikke mindst skidesjov. Det er nu engang en fornøjelse at gå i biografen og nyde hele salen grine i kor. Fantastisk filmoplevelse. Årets bedste film indtil videre.

9/10


Jeg har lige set filmen, og erklærer mig enig. Det er virkelig en af de bedste film jeg har set længe.
Mental striptease..
Gravatar

#10 Hr. Nielsen 11 år siden

Jeg nød virkelig også denne bevægende og morsomme menneskekærlige film. Rart med lidt sentimentalt og rørende, så alt ikke ender i kvælende og kvalmende kyniske:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: