I “De urørlige” finder Driss på et tidspunkt sit kald som kunstmaler, men det er den sentimentale pensel, der maler med store strøg i en film, der ikke er bange for at tage alle kneb i brug for at bringe sit publikum til tårer. Det kan godt være, at “De urørlige” er baseret på en sand historie, men den sande historie er i så fald sket i en virkelighed præget af filmiske virkemidler. Her er der set-ups og pay-offs i hobetal, og instruktørerne Eric Toledano og Olivier Nakache er ikke bange for at gå mange Hollywood-tårepersere i bedene. Det gør heller ikke en disse, for “De urørlige” er en film, der, ahem, rører sit publikum, fanger os i et jerngreb og ikke lader os gå, før vi har knebet en tåre. “De urørlige” er vitterligt en god film, men det ville være en overdrivelse at betegne den som filmkunst.
#1 SpielbergFreak 12 år siden
#2 Tarantrier 11 år siden
Udover at det bliver pointeret, at der til tider måske smøres lige lovligt tykt på, eller i hvert fald at det får en snert af kunstighed over sig, så fremgår det da af anmeldelsen, at det faktisk er helt okay:
Desuden er det jo også en positiv anmeldelse, 4 stjerner og, jeg citerer,:
#3 Spanner 11 år siden
Men jeg ville gerne have haft noget mere historie og færre montages. Jeg holdt op med at tælle efter den femte
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#4 SpielbergFreak 11 år siden
Ja det er muligt, men det er som om at det ok denne gang, men normalt er det en dårlig ting. Jeg synes tit at sentimentale film bliver sablet ned, og så komemr der en der er ok, selvom den er sentimental..... Sentimental er gået hen og blevet et fyord.
#5 Ispep 11 år siden
#6 scheffel 11 år siden
#7 MMB 11 år siden
9/10
#8 Steffan Rasmussen 11 år siden
Nope ... Volcano i min bog (og Searching for Sugar Man i dokumentargenren), men det er da en rigtig god film. 8/10 herfra.
#9 Kyllingebenet 11 år siden
Jeg har lige set filmen, og erklærer mig enig. Det er virkelig en af de bedste film jeg har set længe.
#10 Hr. Nielsen 11 år siden