“Dead Man Down” skal nok sælge nogle billetter herhjemme, alene fordi den er Niels Arden Oplevs amerikanske instruktørdebut, men det er svært at forestille sig, at den kan klare sig mere end jævnt på et internationalt plan. Dertil er den ganske enkelt for ordinær. Mest af alt virker den som et rutineprojekt for både instruktør og skuespillertrup.

Se også: Filmz TV: “Dead Man Down”-interview med Niels Arden Oplev

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 10 år siden

Jeg er sgu heller ikke begejstret for filmen som er både rodet, ujævn og kedelig. Og nej, at Beatrice skulle være det skamferede monster som filmen forsøger at gøre hende til, virker ganske enkelt ikke - ligesom så meget andet i filmen. Jeg giver den 2 ud af 6 stjerner.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 BN 10 år siden

fra anmeldelsen:

Beatrice er ikke i nærheden af at være lige så skamferet, som filmen vil gøre hende til.


Det er så spørgsmålet, om filmen gør dét?

En imdb-bruger skriver: "I've seen some reviewers say it was just a small scratch under the eye, or that makeup would erase it. but they don't notice the scars are elevated. She also says in the beginning that it was much worse and they did a series of reconstructions."

nabolagets børn ... kalder hende monster og ... kaster med sten. Sikke noget. De børn må kede sig en del, for Beatrice er ikke i nærheden af at være lige så skamferet, som filmen vil gøre hende til.


Desværre skal der sommetider kun meget lidt til, før nogle børn synes, at en person ser mærkelig ud, og at de har en anledning til at drille vedkommende. Det er vist en offentlig hemmelig. I mit eget tilfælde skulle der (da jeg gik i skole) ikke andet til end et hul i nogle bukser og - ved andre lejligheder - et efternavn, der kunne omskrives til sjove ting. Nogle børn elsker at drille og mobbe både andre børn og voksne, og nej, det er ikke nødvendigvis et udslag af kedsomhed, men også eller sommetider snarere af decideret ondskabsfuldhed (læs: mangel på opdragelse).
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3 partyman 10 år siden

Jeg ser, at der kommet et interview med Oplev. Håber at man tager udgangspunkt i denne anmeldelse og ikke sovser det hele ind i skulderklap
Gravatar

#4 dhad 10 år siden

Jipes, hvor er den bare super kedelig. Der slap talentet hvis op for Oplev. Hvordan kunne så mange talenter ikke gennemskue et kriminelt dårligt manuskript... Og Rapache viser endnu engang, at hun intet talent ejer. 1/6

Skriv ny kommentar: