På den anden side bærer “Death Proof” også et udtalt præg af en Quentin Tarantino uden samme afmålte skarphed. Referencerne, de kulturelle og hårdtslående replikudvekslinger og de bevidst indlagte fejl, som Pams (Rose McGowan) bemærkelsesværdige kostumeskift undervejs, er der naturligvis stadig en hel del af, om end ikke med samme hyppighed som tidligere. Med de elementer er “Death Proof” nu engang ganske underholdende, og fraværet skurrer derfor markant i filmens kedeligere passager. De passager er der en del af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 mar16 17 år siden

59#
nu har jeg heller aldrig sagt at jeg vidste alt. jeg kom blot med mine subjektive mening.
Gravatar

#62 filmz-Kragmose 17 år siden

Så fik jeg set min første QT-film, og den var da fin. Men kan høre jeg har noget bedre i vente ^^
Gravatar

#63 filmz-Sjovhat 17 år siden

din første QT film? Så kan jeg love dig du har det bedste i vente, må jeg foreslå du starter med Reservoir dogs da det efter min mening er hans bedste og så derefter går til Pulp Fiction.

Death proof var meget fed, jeg elskede den sort-hvide del, dog var dialogen lidt fesen i forhold til hans tidligere film, man ser tydeligt ligheden mellem scenen hvor pigerne sidder om rundt bord i Death proof og åbningsscenen i Dogs, udover at den i Dogs er 100 gange federe
Gravatar

#64 filmz-"K" 17 år siden

Jeg har lige set den. God stil hele vejen igenem - 4 ud af 6. Absolut en værdig film fra QT.

Ved i noget om, hvordan den hænger sammen med Planet Terror, som jeg så trailer for i dag - har svært ved at se linket....

Ærgeligt den skulle splittes op.
Gravatar

#65 filmz-fritten 17 år siden

det med at Texas Chainsaw massacre er inspireret af ed Gein skal man hvis tage med et gran salt. Det er bare en ud af mange som siger at den gør det( ondskabens øjne, house of 1000 corpses, og psyko). Har aldrig rigtigt kunne se en sammenhæng mellem ed og filmene ud over det med huden selvfølelig, men det er der jo mange andre der også har gjort, så hvorfor det hele lige skal dreje sig om ham kan jeg ikke forstå.

Underligt nok, skete noget lignede for min onkel da han så don't look now, den film må virkelig have noget spicelt over sig. Men jeg synes du skulle tage at se den, det er virkelig en god film. og umilbart, kan jeg ikke se hvad der er så uhyggeligt ved den "uhyggelige scene". så efter min mening, har du ikke noget at være bange for :)
arhh to be young agian...and also a robot
Gravatar

#66 JannikAnd 17 år siden

Øv, en ligegyldighed! Har som sådan ikke noget imod Tarantinos plagiat-marathon - er sikker på, han selv morer sig gevaldigt - men man bør forvente mere, meget mere af en håndværker som ham. Manden er jo talentfuld (det beviste han med sine to første film), men kun når han er på hjemmebane - ikke når han bevandrer andres trademarks.

Kan ikke se noget ophidsende i en to timer lang tøsesnak om søde fyre og hurtige biler.

Øv, hvor jeg kedede mig!

1½/6 - Og jeg er i det gavmilde hjørne...
Gravatar

#67 blymchen 17 år siden

Planet Terror og Death proof har i princippet ik noget med hinanden at gøre. På trods af der er skuespillere og karaktere der går igen i begge film, er det to film RR & QT har lavet mere eller mindre uafhængigt af hinanden, men til et fælles projekt som de kalder Grindhouse
Gravatar

#68 elwood 17 år siden

#67 det er nu ikke bare et projekt navn, men et koncept der hedder Grindhouse, som er tilbage fra før i tiden.

#64 de hænger "sammen" på den måde at de er to film som tilsammen sku skabe Grindhouse oplevelsen fra 70'erne

A grindhouse is an American term for a theater that mainly showed exploitation films. It is also a term used to describe the genre of films that played in such theatres. Grindhouse films are also referred to as "exploitation films." Grindhouses were known for non-stop programs of B movies, usually consisting of a double feature where two films were shown back to back.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#69 blymchen 17 år siden

Jeg er godt klar over hvad konceptet betyder, men ikke desto mindre så er det jo altså det de har valgt at kalde projektet, jeg ville bare forklare at filmenes historier ikke har noget med hinanden at gøre selvom det er noget de har fundet på i fællesskab
Gravatar

#70 elwood 17 år siden

#69 ahh ok, oh well.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: