På den anden side bærer “Death Proof” også et udtalt præg af en Quentin Tarantino uden samme afmålte skarphed. Referencerne, de kulturelle og hårdtslående replikudvekslinger og de bevidst indlagte fejl, som Pams (Rose McGowan) bemærkelsesværdige kostumeskift undervejs, er der naturligvis stadig en hel del af, om end ikke med samme hyppighed som tidligere. Med de elementer er “Death Proof” nu engang ganske underholdende, og fraværet skurrer derfor markant i filmens kedeligere passager. De passager er der en del af.
Skriv ny kommentar:
#71 mar16 17 år siden
jeg var skam klar over at Ed Gein har inspireret til andre film, men TCM tog jeg med i den sammenhæng med at jeg mente det var en kult-film:)
har dog ikke set de andre film, bortset fra ondskabens øjne.
#72 mar16 17 år siden
slutscenens natur ramte ham på sømmet.
(når jeg skriver at det ikke var filmet særlig godt, mener jeg at det var filmet med et hjemmevideo-kamera.)
#73 filmz-JON 17 år siden
Det var ikke så lidt. Nu forstår jeg, at hvorfor der er så stort et marked for psykologi / psykiatri :-)
Scenen virkede også på mig, da jeg var barn, men et gensyn for nylig fik mig ikke til at slå op på psyko-spalten i De Gule Sider.
#74 mar16 17 år siden
psykospalten? fornærmer du mig?
#75 mar16 17 år siden
#76 filmz-Le Samouraï 17 år siden
#77 mar16 17 år siden
hehe...jeg havde engang en lære i folkeskolen der var høj og hun kunne ikke li små livlige børn.
"i see little people......."
#78 Highland Park 17 år siden
"(undskyld hvis jeg spoleret noget der.)" - ja, det må du sgu nok sige! Tænk på alle de stakkels mennesker, der læser dit indlæg, og for hvem du har afsløret, ødelagt og spoleret overraskelsen i slutningen af Roegs mesterværk!!!
Helt ærligt, hvad med at tænke dig om?! Det er fandeme dårlig stil!!! Total mangel på respekt overfor de, der endnu ikke har set filmen! Desuden er der sgu en genial spoiler-funktion her på filmz - hvad med at bruge den?!! Dybt usmageligt siger jeg bare!!!
Endvidere skriver du "men kameravinklerne og stemningen var det samme" - hvordan kan du vide det? Bare fordi det står der? Og hvordan pokker skulle du være i stand til at vurdere det, når du ikke engang har set filmen? Det kan du umuligt...
Jeg er desuden fuldstændig enig med Le Samouraï - du ødelægger det hele for dig selv ved at se slutningen på youtube! Men det har du efter min mening fortjent, når du ikke kan lade være med at ødelægge det for alle andre!!!
By the way, fuck youtube! Film skal ses i biografen.
#79 chandler75 17 år siden
#80 Highland Park 17 år siden
Se DET er sgu god stil ;)