“Death Proof” er ikke på højde med Tarantinos bedste bedrifter, men den har de uforlignelige replikker (endda for mange af slagsen) og den æstetiske løssluppenhed, der kendetegner en af vor tids største virtuoser. Dvd’en er lidt af en skuffelse. Skivens lydspor er fremragende, men transferet præsenterer ikke filmens billedside optimalt, og ekstramaterialet er kortfattet og overfladisk. Forhåbentlig kommer der en boks med begge udgaver af “Death Proof”, Robert Rodriguez’ “Planet Terror” og en masse interessant ekstramateriale. Med mindre du bare må eje alt, Tarantino har sat fingeraftryk på (hvilket da også er ganske forståeligt), bør du måske foreløbigt lade “Death Proof” blive på butikshylden.
#1 filmz-Bruce 17 år siden
1-2/6
#2 dolphinfriendly 17 år siden
2/6 på en god dag.
#3 moulder666 17 år siden
4/6 herfra.
Which part of "Kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you COULD fuck" did you not understand?
#4 Skeloboy 17 år siden
Det bliver en 3/6
#5 NightHawk 17 år siden
Dialogen havde ligesom tempoet sine problemer i første halvdel, dog med et par klassiske touch, som Moulder nævner i # 3, ind imellem. Afslutningen på første del er dog helt forrygende og det samme gælder for resten af filmen. Kurt Russell leverer en formidabel præstation og får på imponerende vis skiftet sin macho stuntmand og kvindeundertrykker om til patetisk taber og det er satme godt og meget morsomt lavet.
Den afsluttende biljagt mener jeg ikke er et sekund for lang. Der er knald og drive på fra første sekund Russel brager ind i den hvide Dodge Challenger og frem. Fed detalje forøvrigt da de to oldschool biler bryder "tidsbarrierren" og lander midt i trafikken blandt de nye biler.
Jeg var ovenud begejstret for filmen, som får 5/6.
#6 Pytter 17 år siden
Jeg kunne ikke være mere enig!
Tak fordi du skrev det for mig ;)
#7 filmz-smedt-meister 17 år siden
3-4/6 her fra
#8 filmz-Kadann 17 år siden
Jeg var ikke specielt imponeret, selvom jeg synes at Kurt R gør sig glimrende i denne slags film.
3/6
#9 Slettet Bruger [3577142986] 17 år siden
Stemningen, de små referencer, figurerne og alle deres samtaler går efter min mening op i en højere enhed, hvorfor der efter min mening klart er tale om en af årets bedste film.
Jeg kan slet ikke se, at filmen skulle være for lang, og jeg håber virkelig at Machete-filmen bliver til noget, for jeg kan slet ikke få nok af Grindhouse...
5/6
#10 Hal60 17 år siden
- 5½/6 herfra.