“Death Proof” er ikke på højde med Tarantinos bedste bedrifter, men den har de uforlignelige replikker (endda for mange af slagsen) og den æstetiske løssluppenhed, der kendetegner en af vor tids største virtuoser. Dvd’en er lidt af en skuffelse. Skivens lydspor er fremragende, men transferet præsenterer ikke filmens billedside optimalt, og ekstramaterialet er kortfattet og overfladisk. Forhåbentlig kommer der en boks med begge udgaver af “Death Proof”, Robert Rodriguez’ “Planet Terror” og en masse interessant ekstramateriale. Med mindre du bare må eje alt, Tarantino har sat fingeraftryk på (hvilket da også er ganske forståeligt), bør du måske foreløbigt lade “Death Proof” blive på butikshylden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 16 år siden

Puha. Der gik jeg godt nok i selvsving. De første 30 minutter lovede godt og så var det ellers downhill i Aspen.

1-2/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 dolphinfriendly 16 år siden

Efter min mening også en fuser af de helt store, hvor kun slutningen og Kurt Russell trækker en lille smule op.

2/6 på en god dag.


Gravatar

#3 moulder666 16 år siden

Hmm - jeg syntes faktisk stemningen var i top...den var alt, alt for lang, og den sidste afsluttende køretur var da også alt for langtrukken, men musikken var genial, jeg kunne godt lide persongalleriet og Tarantino har nu engang (som anmelderen nævner) flair for at få en hvilken som helst samtale til at blive interessant! Nåja, og lapdancen var da fænomenal! :D

4/6 herfra.

Which part of "Kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you COULD fuck" did you not understand?
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#4 Skeloboy 16 år siden

Den er ok, men synes deres samtaler, især på cafeen bliver alt, alt, alt, alt, alt for lang. Har ikke set den Grindhouse-udgaven, som jeg måske kunne finde på at give 2 stjerner mere, bare fordi den er 45 min kortere(eller noget i den stil).

Det bliver en 3/6
Gravatar

#5 NightHawk 16 år siden

Sytens Death Proof er Tarantino i absolut topform, med referencer på kryds og tværs tilbage i tiden og til sine egne film, hvilke jeg mht. sidstnævnte slet ikke ser, som nogen gjorde det, som et patetisk sellout og mangel på ideer, men mere som en slags historieskrivning i historieskrivningen. Fungerede, imo, perfekt den gimmick.

Dialogen havde ligesom tempoet sine problemer i første halvdel, dog med et par klassiske touch, som Moulder nævner i # 3, ind imellem. Afslutningen på første del er dog helt forrygende og det samme gælder for resten af filmen. Kurt Russell leverer en formidabel præstation og får på imponerende vis skiftet sin macho stuntmand og kvindeundertrykker om til patetisk taber og det er satme godt og meget morsomt lavet.

Den afsluttende biljagt mener jeg ikke er et sekund for lang. Der er knald og drive på fra første sekund Russel brager ind i den hvide Dodge Challenger og frem. Fed detalje forøvrigt da de to oldschool biler bryder "tidsbarrierren" og lander midt i trafikken blandt de nye biler.

Jeg var ovenud begejstret for filmen, som får 5/6.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#6 Pytter 16 år siden

#5

Jeg kunne ikke være mere enig!
Tak fordi du skrev det for mig ;)
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#7 filmz-smedt-meister 16 år siden

Jeg er helt vild med Tarantino film... men denne gang blev jeg lidt skuffet skuffet... Det er vist i mine øjne en af de laveste tarantino film efter min mening... Men derfor køber jeg stadig Grindhouse pakken når den kommer...

3-4/6 her fra
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#8 filmz-Kadann 16 år siden

Som jeg skrev i den sidste tråd om denne film, ser det ud til at Tarantino ikke rigtigt kan komme over det middelmådige med sine film, et problem der har spændt over de sidste tre film han har smidt på markedet.

Jeg var ikke specielt imponeret, selvom jeg synes at Kurt R gør sig glimrende i denne slags film.

3/6
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#9 Slettet Bruger [3577142986] 16 år siden

Ja, jeg er så en af de få, som virkelig jubler over denne film, men Kill Bill 1-2 ville også begge være at finde på min film top 10, hvis jeg skulle lave sådan én.

Stemningen, de små referencer, figurerne og alle deres samtaler går efter min mening op i en højere enhed, hvorfor der efter min mening klart er tale om en af årets bedste film.

Jeg kan slet ikke se, at filmen skulle være for lang, og jeg håber virkelig at Machete-filmen bliver til noget, for jeg kan slet ikke få nok af Grindhouse...

5/6
Gravatar

#10 Hal60 16 år siden

Jeg syntes nu næsten den er fejlfri på alle punkter (og uden tvivl den bedste af de to Grindhouse film), og samtalerne kedede mig ikke spor. Efter min mening, den perfekt hyldest til exploitation genren.

- 5½/6 herfra.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.

Skriv ny kommentar: