Instruktøren Atom Egoyan har tidligere lavet den sært fascinerende og ligeledes seksuelt frimodige “Exotica”. Lighederne mellem de to film mærkes tydeligt her, hvor dekadent voyeurisme tilføjes en trist og sørgmodig tone. Under Egoyans hånd bliver filmen vovet og indimellem slet og ret for meget af det gode, men den er aldrig kedelig eller uinteressant. Mest spændende er den måske idet de tidligere scener skifter betydning eftersom svarene dukker op, og vi tvinges til revurdere hele hændelsesforløbet.

”At foregive at være en flink fyr når man ikke er det, er det sværeste job i verden,” fortæller Lanny den unge O’Conner. Rigtigheden af hans ord bliver demonstreret effektivt i løbet af filmen, og det er en fejende flot oplevelse. Bedst er den i de sprælske halvtredsere, hvor den oser langt væk af atmosfære, og der er meget at beundre i filmen. Den leverer et underholdende show om sex og død. Findes der overhovedet bedre emner?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 jessup 17 år siden

Bliver næsten nød til at se den - Egoyans "The Sweet Hereafter" var en af 90'ernes bedste film.
This is just until June
Gravatar

#2 filmz-Angel Eyes 17 år siden

Synes desværre ikke at "Where the Truth Lies" når op på siden af hans øvrige film (men det er selvfølgelig også næsten umuligt at overgå den mesterlige "The Sweet Hereafter").
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#3 ajust 17 år siden

Ser man hende nøgen :D?
Gravatar

#4 filmz-Angel Eyes 17 år siden

Fordi hvad? Så er det pludselig en seværdig film?
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#5 jessup 17 år siden

Som altid må jeg give dig ret i dit skarpe indsyn, Angel, en nøgen kvinde kan ofte gøre en film seværdig:)
This is just until June
Gravatar

#6 ajust 17 år siden

Det var en joke forhelvede :D
Gravatar

#7 jessup 15 år siden

Så fik jeg set den - det tog kun godt 2 år. En ret jævn film af en god instruktør - de små klip med Forth og Bacon i deres show er dog guld. Helt overordnet er filmens pace besynderligt langsomt.

3/6
This is just until June

Skriv ny kommentar: