De overbevisende momenter er der ikke mange af i den overordnede handling, der handler om kærligheden mellem Gustav og Maria, men også handler om sidstnævntes svigtende far og i bredere forstand skal ses som regulær kriminalunderholdning. Underholdende bliver det imidlertid aldrig. Klicheerne og flosklerne står nærmest i kø for at komme til. Handlingens situationer er nemlig tykt overspillede og ligner regulært genbrug af elementer, der er set mange gange før.
Selv en Tuva Novotny, der tidligere har vist prøvelser på sit store talent, virker i “Den sorte madonna” både handlingslammet og helt blottet for karisma. Højt at flyve, dybt at falde. Det må i hvert fald også gælde Lasse Spang Olsen, der, trods sine evner som stuntmand, denne gang skraber bunden. “Den sorte madonna” er regulært tidsspilde og ikke engang værdig som søndagsunderholdning.
#1 Lethal Injection 18 år siden
Bortset fra hvis det er gratis
#2 Slettet Bruger [805522213] 18 år siden
Jeg så den på forpremiere i går og fandt den ikke helt så skidt som anmelderen - den har bestemt sine morsomme øjeblikke. Handlingen er dog meget problematisk, da det simpelthen ikke ser ud til at manuskriptforfatteren kan finde ud af, hvor han vil hen med sin historie. Dette samt halvlamme replikker og et par gedigne fejl-castings (Ole Thestrup bliver alt for karikeret i sit skuespil, og Birthe Neumann passer slet ikke ind i sin rolle) lider filmen i den grad under.
Jeg vil strække mig til at give den 2-2½/6 for de dele af filmen, der rent faktisk fungerer nogenlunde.
#3 filmz-wicket 18 år siden
#4 filmz-inside 18 år siden
#5 filmz-Bartman 18 år siden
Hvis jeg sku ha givet den stjerner her havde den nok fået 3 istedet for 1.. det er sku en sjov nok film med en masse action og sjove repliker.. f.eks. syns jeg at Tuva's forsøg på at bande var pænt griner!!
#6 filmz-Kadann 18 år siden
#5 -
Hvad er der at forstå? Anmelderen mener heller ikke at det var et mesterværk, men modsat dig, var han ikke underholdt.
#7 Yoda 18 år siden
#8 Zabriskie 18 år siden
Så længe folk går i biografen, så længe instruerer Lasse Spang Olsen.
Derudover synes jeg faktisk "I kina spiser de hunde" er vældig sjov
#9 Yoda 18 år siden
Ja, desværre!
Og ja, "I Kina Spiser de Hunde" er da den bedste af Spang Olsens film, hvilket ikke siger så meget, da de øvrige af instruktørens film jo så også stinker langt ind i himlen.
Især makværkerne "Inkasso", "Gamle Mænd i Nye Biler" og "Den Gode Strømer" er sørgelige undskyldninger for filmmediet.
#10 filmz-niev 18 år siden