Det flyder med gode intentioner i Jonas Elmers lidt malplacerede multiplot. Men de kan ikke ændre på, at jeg ønskede mig, at “Det andet liv” var blevet til en anden film. Ambitionerne er til det, men selv en fragmenteret flerplotsfilm har brug for en gennemført helhed og en dialog, der ved, at nettet er fuld af fisse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Slettet Bruger [2697930094] 9 år siden

Nøj, det er godt nok en kringlet skrevet anmeldelse. Bruges "umundrethed" i det hele taget bruges på dansk? Dansk sprognævn giver ikke noget resultat i retskrivningsordbogen.
Gravatar

#2 RasmusFL 9 år siden

Jeg forstår ikke hvorfor anmelderen mener at filmen har brug for "en dialog, der ved, at nettet er fuld af fisse"

Er det ikke netop tilstedværelsen af den dialog, der gøres opmærksom på i starten?

"Det er internettet, det flyder med fisse," siger en ret ung fyr til en lidt ældre fyr, som ikke forstår sig på det der netdating."

ved ikke om noget er gået henover hovedet på mig
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#3 Lawman. 9 år siden

Sådan er det typisk med anmeldelser fra denne anmelder. Det er som om, at der bliver gået mere op i at anmeldelsen skal føles frisk og anderledes i sproget ift. andre anmeldelser, at det bliver totalt ulæseligt...
Gravatar

#4 RasmusFL 9 år siden

Enig, det er en ærgerlig og desværre mere og mere dominerende tendens, ikke mindst i denne anmelders skriverier.
Effekten er, at man simpelthen ikke føler anmelderens helt grundlæggende kærlighed til mediet. For sådan én må man da som anmelder besidde.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#5 Lawman. 9 år siden

Og overskriften på forsiden der linker til anmeldelsen: "Dansk multiplot flyder med fisse og lækker stil". Jesus, hvad er det her - Ekstra Bladet?
Gravatar

#6 Herrguth 9 år siden

Jeg så filmen for en gang sidste år, så der kan være lavet noget om. Men jeg var selv meget grebet og rørt af filmen, og jeg synes, at det var helt fantastisk at se folk som Uffe Rørbæk, Rune Tolsgaard og især Karen Rosenberg i nogle andre roller end man er vant til, og så gør de det rigtig godt. Jeg var slet ikke forstyrret af, at Rune Tolsgaard tidligere har været med i "Drengene fra Angorra".

Jeg kan varmt anbefale filmen.
8/10
Gravatar

#7 BN 9 år siden

kamikazedk (5) skrev:
Og overskriften på forsiden der linker til anmeldelsen: "Dansk multiplot flyder med fisse og lækker stil". Jesus, hvad er det her - Ekstra Bladet?


Nej, endnu værre: Det er filmz.dk!!
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Gravatar

#8 Lawman. 9 år siden

#7, Haha du har ret! :)

Skriv ny kommentar: