“Devil” er ellers skrevet af Brian Nelson, der bl.a. har lagt pen til “Hard Candy”, og instrueret af John Erick Dowle, hvis “Quarantine” bestemt havde sine stunder, men evnen til at skræmme lader til at være udeblevet her. Selve mordene foregår blot ved, at lyset kortvarigt slukkes, hvorefter et nyt lig dukker op, og når man først har luret den rutine, begynder den hurtigt at blive temmelig kedsommelig. Det er øjensynligt meningen, at vi skal spekulere over, hvem morderen er, og hvem der mon bliver det næste offer, men ingen af figurerne vækker nok empati til, at man er det mindste interesseret.

Der er ellers lagt ild i kakkelovnen til, at denne film kunne gøre for elevatoren, hvad “Dødens gab” gjorde for stranden. Til trods for det fine potentiale bliver det ved forhåbningerne, hvor det oppustede gys ikke mindst punkteres i sidste del, da ondskaben selv gør sin entre, og filmen for alvorlig ligner en dårlig vits. ”Der er en grund til, hvorfor vi skal se det, vi gør,” fortælles det højtideligt i “Devil”, men der er derimod ingen som helst grund til at spilde tiden med den her nedadgående elevator.

Se også: Filmz TV: Interview med M. Night Shyamalan.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Lord Beef Jerky 13 år siden

#9 Satans! Det ligner ellers lige noget for mig =(
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#12 krille 13 år siden

Så den i torsdags og er overhovedet ikke enig i anmeldelsen. Jeg synes den er meget stemningsfuld og flere steder rimelig spooky og så må jeg sige at slutnings twist havde jeg overhovedet ikke set komme. Jeg kunne virkelig godt lide den.
5/6
Fear can hold you priosoner. Hope can set you free. Tagline. The Shawshank Redemption
Gravatar

#13 Lizard 13 år siden

Filmen overaskede mig positivt i forhold til mine lave forventninger.
Det er en udemærket gyser, som da måske fortjener et gensyn.. om et par år.
3,5/6.
Gravatar

#14 Ericmase 13 år siden

Jeg synes nu at den var ganske ok. Kunne godt lide klaustrofobien i filmen ligesom i "Buried". Jeg kunne også lige hurtigt regne ud at hvem der var djælven (nu håber jeg ikke jeg har spoilet nogen), men ellers giver jeg filmen 4/6. :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#15 Ericmase 13 år siden

Elavatoren fra traileren: BIB. BIB.. BIB... BIB.... BIB..... BIB...... BIB....... BOOM!!!!!!!!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#16 Riqon 13 år siden

Lord Beef Jerky (11) skrev:
#9 Satans! Det ligner ellers lige noget for mig =(


Hvis det er en gyser, så er dialogen måske ikke det essentielle. Mon ikke man ville kunne få udbytte af den, selv på tysk...
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#17 Lord Beef Jerky 13 år siden

#16 Haha, selvom jeg forstår din pointe, vil jeg sgu gerne kunne forstå dialogen alligevel. Men den ser sateme sej ud.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: