Den længe ventede “Die Hard 4.0” når ikke sine forgængere til sokkeholderne, men er alligevel sublim underholdning efter bedste beskub. Det er desuden befriende, at instruktøren har været nytænkende og søgt tilbage til rødderne på samme tid. Samspillet mellem Willis og Justin Long er dynamisk. Sjæl og krop fra særligt “Die Hard” er en fryd, selvom skabelonen visse steder er for tydelig, og actionsekvenserne i et par tilfælde ryger ud af proportioner. Udgivelsen største styrker ligger dog i de tekniske kvaliteter og et fremragende ekstramaterialeudbud.

Skriv ny kommentar:

#91 thomas040 17 år siden
#92 filmz-ab 17 år siden
#93 thomas040 17 år siden
#94 filmz-ab 17 år siden
#95 thomas040 17 år siden
nogen der kan huske de 3 forgående films handlinger, og hvorfor john mcclane blev NØDT til at skride til handling, selvom han egentlig ikke ville?
#96 HonoDelLoce 17 år siden
Altså, han kunne da selvfølgelig bare have givet op.. Men det tror jeg ikke lige han havde lyst til..
I 1'eren er det jo fordi højhuset bliver overrendt af terrorister mens han er der..
I 2'eren fordi lufthavnen bliver overrendt med terrorister mens han er der.. ;)
I 3'eren fordi en terrorist tvinger ham til det, ellers ville han dræbe en hel masse mennesker..
Som sagt - han kunne da bare give op.. Men det kunne alle helte jo..
EDIT: Tilføj at hans kone er gidsel i både 1'eren og 2'eren.. Det tror jeg også hjælper meget godt på motivationen..
#97 Patriarch 17 år siden
#98 HonoDelLoce 17 år siden
Ultimate Action Edition..
#99 Patriarch 17 år siden
Dvs. både yippie-ki-yay og unrated skal jeg holde mig fra?
#100 filmz-ab 17 år siden
Han siger også på et tidspunkt i Die Hard 4, at han er træt af hans arbejde, som kun bringer sorg og ulykke med sig, da han er endt alene og med en skilsmisse. Men han gør det alligevel fordi der ikke er andre til jobbet.