Den længe ventede “Die Hard 4.0” når ikke sine forgængere til sokkeholderne, men er alligevel sublim underholdning efter bedste beskub. Det er desuden befriende, at instruktøren har været nytænkende og søgt tilbage til rødderne på samme tid. Samspillet mellem Willis og Justin Long er dynamisk. Sjæl og krop fra særligt “Die Hard” er en fryd, selvom skabelonen visse steder er for tydelig, og actionsekvenserne i et par tilfælde ryger ud af proportioner. Udgivelsen største styrker ligger dog i de tekniske kvaliteter og et fremragende ekstramaterialeudbud.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#101 Bobby Singer 17 år siden

I 4´eren bliver hans datter jo også taget som gidsel af the bad guys.
Idjit
Gravatar

#102 Verbal 17 år siden

#99: Jeg har bestil unrated, som efter sigende skulle være unrated. Har dog ikke modtaget den endnu og kan derfor ikke bekræfte det.
And like that... he's gone.
Gravatar

#103 thomas040 17 år siden

Den version jeg så i USA på lejevideo hed bare Unrated.... der stod "contains both theatrical release and UNRATED"

Failure is a zero out.
Gravatar

#104 thomas040 17 år siden

min pointe er at hun bliver taget som gidsel ret sent.... og hvor er motivationen for hans "lad mig redde verden, fordi der ikke er andre der gør det" henne ? det virker lidt som om han er blevet mere nobel, og det var DET jeg ikke lige så godt kunne lide....

men jo, det hjælper så snart hans datter bliver taget som gidsel... men der er bare ca. 20-30 minutter hvor han drøner rundt for at hjælpe, uden egentlig den der "modvillighed" som var I de andre film
Failure is a zero out.
Gravatar

#105 filmz-ab 17 år siden

Jamen der er jeg bare ikke enig, du. Han bliver jo konstant angrebet i filmen. Både når han får til opgave at hente ham knægten, og så lidt senere i selve taxaen. Han bliver jo beskudt, og nu er han trods alt en politibetjent, så noget skal da altså gøres. Jeg kan altså ikke følge din kritik. Og som jeg sagde, så står hele nationen for skud, i en dommedags stil, og det er da i sig selv en kæmpe grund/motivation, vil du ikke mene det?
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#106 filmz-sparrowed 17 år siden

John's modvilje kommer da stærkt til udtryk, i den scene ved tunlen. Ret meget da...Og det er da ikke så langt inde i filmen, så vidt jeg husker. Men det er da klart, at det først rigtigt bliver personligt, når datteren bliver holdt som gidsel.
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Gravatar

#107 thomas040 17 år siden

hvordan kommer den til udtryk i tunnellen?

jeg mener den der prædiken om nationen i gyden, og prædiken til betjenten om hvordan drengen er vigtig....

jeg ville have ønsket at han have spillet det lidt mere tilbage lænet... jeg ved ikke..
Failure is a zero out.
Gravatar

#108 filmz-sparrowed 17 år siden

I tunellen får John jo et kraftigt udbrud, (som man kender det, fra de øvrige film) omkring den uheldige situation han står i..
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Gravatar

#109 thomas040 17 år siden

ja det elskede jeg.... var ligesom hans tale til sig selv i den første i ventilations-systemet.. :) morsomt
Failure is a zero out.
Gravatar

#110 filmz-ab 17 år siden

Ja, tunnel-scenen. Inden den blev han jo beskudt, og i tunnellen bliver han jo også angrebet. Han får til opgave at hente drengen, og det siger han ja til. Bad guys er jo egentlig kun efter drengen og ikke willis, men willis har jo intet valg når han selv er i den situation.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?

Skriv ny kommentar: