Gravatar

#1 filmz-Bruce 16 år siden

I lang tid en værdig opfølger til 1'eren og bedre end 2'eren. Samuel Jacksons karakter, er en god sparringspartner for McClane. Desværre fiser hele luften ud af ballonen de sidste 30 minutter, kulminerende med et antiklimaks af dimensioner, ovenpå god spændingsopbygning, som får en til at udbryde ... øv!

4/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 filmz-Is 16 år siden

Die Hard 3 var en god film.. Intruktøren fra etteren var jo tilbage.. Synes ikke den var bedre end etteren, men den var en del bedre end toeren.. Jeg kunne godt lide scenen i elevatoren.. Den var rigtig fed.. Den får 4/6 for god underholdning...
Gravatar

#3 filmz-jeangrey55 16 år siden

ike set den
Gravatar

#4 80eren 16 år siden

"Die Hard - Mega Hard" er efter min mening den næstbedste af de fire "Die Hard"-film, kun overgået af 1'eren.

Den er forfriskende anderledes end de to første og så er det dejligt, at John McClane (Bruce Willis) denne gang har en makker (Samuel L. Jackson) med på turen. Alene kemien mellem de to drengerøve gør filmen værd at se og er helt sikkert det, der bærer handlingen igennem fra start til slut. Ikke siden "Dødbringende Våben" har vi set et så underholdende makkerpar.
Især scenen ved mønttelefonen, hvor "Simon" giver dem gåden med manden fra St. Ives med de syv koner er hysterisk morsom. Jeg skrupgriner hver gang jeg ser den. :-) Men også scenen hvor de kører gennem parken og scenen, hvor de skal dirke deres lænker op er legendariske.

Jeremy Irons leverer en sprudlende præstation som den vittige og gådefulde "Simon", der nyder at lege med folk. I virkeligheden burde filmen nok have heddet "Simon Says".

Selve handlingen er i og for sig klassisk. En flok terrorister røver en bank og sprænger folk i luften og helten skal så forpurre deres forehavende. Alligevel er filmen underholdende hele vejen igennem takket været Willis og Jacksons uforlignelige præstationer.

Ligesom 1'eren er det en film der kan nydes igen og igen. Det er skønt at have John McTiernan tilbage i instruktørstolen. Han er en sand mester. Slutningen er lidt tam, men det kan man se igennem fingre med, da resten af filmen er suveræn og ligesom 1'eren fantastisk castet.

En sand klassiker og yderst seværdig.
"Die Hard 2" og "Die Hard 4.0" er vand ved siden af, efter min mening. 4'eren burde slet ikke have været lavet.
Gravatar

#5 filmz-mcclane 16 år siden

die hard 3 er en klassiker i selv synes jeg elsker det hele ved alle tre film fede skuddueller kanon fed film om mcclance yippy kay ya motherfucker elsker den sætning når han får kål på modstandere giver den 5/6 .
Gravatar

#6 filmz-vanilla 16 år siden

Helt klart den bedste af de 3 (4? ;)).

Skriv ny kommentar: