Med fire Oscar-nomineringer i posen, blandt andet for bedste film, må “District 9” siges at have sat sine spor på det filmiske landkort. Filmen har pga. sin åbenlyse originalitet været en tordnende succes, men hvem havde også set en sci-fi i Sydafrika komme? Sandsynligvis ikke nær så mange, som ender med at købe denne lækkerbisken af en dvd, der ikke blot underholder første, men også anden og måske endda tredje gang.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 macel 14 år siden

underlig film
Gravatar

#12 filmz-Utyske 14 år siden

#11 -

Og hvorfor er den underlig?
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#13 Christian Voldborg 14 år siden

En af sidste års absolut bedste filmoplevelser for mit vedkommende. Fantastisk skuespilpræstation fra Sharlto Copley og imponerende special effects - budgettet taget i betragtning. Historien er original og vedkommende.

Klassefilm, som Steven Spielberg kunne have lavet i sine unge, sultne dage.
Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...
Gravatar

#14 filmkorn.dk 14 år siden

4 for filmen er for lidt. 5 stjerner herfra.

Virkelig original film med fantastiske effekter og gode ukendte skuespille, der højner autenciteten.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#15 Kviesgaard 14 år siden

For mig en af årets bedste filmoplevelser. Imponerende hvad man kan skabe med en brøkdel af budgettet for Transformers: De Faldnes Hævn, og med et hold skuespillere og en instruktør, som jeg aldrig havde hørt om eller kendte til, før end at jeg havde set filmen.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#16 Skeloboy 14 år siden

Er også uenig...havde frygtet skiftet, men jeg synes det fungerede rigtig godt, og faktisk også ganske naturligt. 5/6 herfra også.

Det er virkelig en original historie.
Gravatar

#17 theassociate 14 år siden

#7 - Min pointe er derfor stadig at det kan være en indikator for den ikke går i glemmebogen, som anmelderen mener. Sci-fi i den boldgade som D9 er i, har ikke været Oscar nomineret i mange mange år. Derfor har den allerede nu sat et tydeligt fingeraftryk vil jeg mene.
Gravatar

#18 Åkepool 14 år siden

En god anmeldelse, men jeg har det også som Riqon og Skeloboy, skiftet mellem dokumentar-look og actiondelen, virker helt fint.

En af mine to bedste biografoplevelser i 2009

5/6
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#19 DjBeau 14 år siden

Hej folkens

Det lader til, jeg ikke har udtrykt mig præcist nok. Jeg synes faktisk, skiftet til fiktion fungerer ret godt i forhold til, det er et skarpt brud på den virkelighed, som filmen har brugt meget tid på at etablere. Når det så er sagt, tror jeg stadig, det havde været en bedre film, hvis man ikke prøvede at 'go Hollywood' og havde holdt sig til den glimrende underdog-mockumentarisme :)
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#20 filmkorn.dk 14 år siden

#19 jeg er sådan set enig, og mine 5 ud af 6 stjerner skyldes at slutningen bliver lidt for Hollywood-agtig. Robotkampen kedede mig, hvor jeg ellers havde været vildt underholdt indtil da.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.

Skriv ny kommentar: