“Doctor Strange” sætter endnu en tegnestift i det gigantiske kort over Marvels univers. Undervejs krydser de endda selv listen af med et: ‘Avengers beskytter jorden mod fysiske angreb, troldmændene mod de spirituelle’. Tjek, forklaring modtaget. Vi kan rykke videre mod nye trusler og nye franchises – i biffen, på Netflix og på papir. Problemet med universer er bare, at de kan udvide sig så meget, at de kollapser. Det sker ikke endnu, ikke med “Doctor Strange”. Men den kombinerede vægt af et uendeligt antal selvreferende jokes og et uendeligt antal computerpixels kan en dag blive for meget. Der er mindst ét univers, hvor det er en mulighed.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 SublimeKen 7 år siden

Så du den i Imax 3D? Jeg har hørt at de visuelle effekter skulle være hjernedøde, gennemført surrealistiske og ulig noget der nogensinde er set på film før i Imax 3D. Det er i hvert den ene ting som de amerikanske anmeldere virker til at være enige om.

Du kommer forresten med en kæmpe spoiler i din anmeldelse, det er pænt respektløst overfor hvem end der nu læser anmeldelsen!! Hvis jeg var dig ville jeg rette den.

Og det er altså ikke til fordel for "Doctor Strange" at bytte en ond forretnings-Jeff Bridges ud med den univers-ædende Dormammu.
Gravatar

#2 KasperBS 7 år siden

SublimeKen (1) skrev:
Så du den i Imax 3D? Jeg har hørt at de visuelle effekter skulle være hjernedøde, gennemført surrealistiske og ulig noget der nogensinde er set på film før i Imax 3D. Det er i hvert den ene ting som de amerikanske anmeldere virker til at være enige om.

Du kommer forresten med en kæmpe spoiler i din anmeldelse, det er pænt respektløst overfor hvem end der nu læser anmeldelsen!! Hvis jeg var dig ville jeg rette den.


Effekter du kalder "hjernedøde", tror jeg misforstår dig, skal man tage det udtryk som positivt?
For ellers lyder du jo til, at være positiv overfor filmens visuelle stil
Gravatar

#3 SublimeKen 7 år siden

#2

Ja beklager. Det skal ses som værende meget positivt!! Ved ikke hvorfor jeg automatisk går ud fra at folk på internettet kender mit slang ;)
Gravatar

#4 KasperBS 7 år siden

SublimeKen (3) skrev:
#2

Ja beklager. Det skal ses som værende meget positivt!! Ved ikke hvorfor jeg automatisk går ud fra at folk på internettet kender mit slang ;)


Pyha, var lige ved at være bekymret, god aften til dig

Skriv ny kommentar: