Er du tilhænger af klassisk britisk humor eller munter sci-fi underholdning, som nødvendigvis ikke tager sig selv al for højtideligt, så vil “Doctor Who” garanteret være din kop te. Serien, som oprindeligt kørte mere eller mindre uafbrudt fra 1963 til 1989, har fået en succesfuld renæssance i kølvandet på denne nyproducerede, prisbelønnede sæson, som netop er udkommet herhjemme. Serien ser enormt godt ud og lyder mindst lige så godt her på dvd, men uheldigvis byder udgivelsen ikke på noget ekstramateriale. Boksen kan derfor desværre ikke tildeles en nær så varm anbefaling, som serien fortjener.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 The Insider 17 år siden

#9, tak for de rosende ord! Og jeps, det er naturligvis rigtigt. Men eftersom de farer rundt i disse maskiner og agerer maskiner (og først og fremmest er kendt for deres ydre skaller), valgte jeg alligevel at kalde dem robotter... :-) Og ja, glimrende afsnit. Jeg har endnu ikke set 2. sæson. Er der nogen herinde, som har?
War. War never changes.
Gravatar

#12 dyg 17 år siden

Har set et par enkelte afsnit af første sæson, og igen lader det til, at jeg går mod strømmen (ligesom med Firefly).

Serien sagde mig intet, så jeg droppede den hurtigt igen, på trods af den gode placering lige før Planet X.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#13 filt 17 år siden

#11, har set noget af den.
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#14 m 17 år siden

#11 jep, tennant gør det rigtigt godt og seriens afsnit er ligeså godt skrevet som 1. sæson, især sidste episode.
The 21st century is when everything changes. And you gotta be ready.
Gravatar

#15 NightHawk 17 år siden

# 12 -

Det er du ikke den eneste der syntes.

Jeg kan sgu heller ikke se noget som heldst interessant ved den nye omgang af "Dr. Who". Den ser så pinlig billig ud, at man sidder og krummer tæer mindst 20 gange pr afsnit og skuespillet er da helt af helvedes til. Billie Piper er sød ja, men hun er kraftstejleme så hamrende talentløs, at det gør helt ondt. Det er som at få acid flashback fra den gang Spice Girls eller All Saints prøvede kræfter med skuespillet.

Og Christopher Eccleston i hovedrollen spiller IMO så meget over the top, at man får hovedpine af at se på ham.

Ikke engang den camp humor som mange af de b-film jeg ser er "Dr. Who" i besidelse af. Den tar sig selv alt for alvorlig og kommer derfor til at virke endnu mere tåbelig, når den gør det på bekostning af de mest skodagtige kulisser i verden.

En billig, pinlig og elendig serie IMO. Jeg så de først cirka 8 afsnit og så besluttede jeg mig for aldrig igen, at spilde tid på det bras.

Modsat er Firefly flot designet, godt spillet og har en herlig tør humor. Elsker den serie. Men "Dr. Who", ja den kan sgu for min skyld godt trækkes ud i lokummet.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#16 dyg 17 år siden

Tak :) Godt at høre, at man ikke er den eneste med den holdning.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#17 filmz-humon 16 år siden

Jeg har lidt på fornemmelsen at dem der "hader" serien på grund af kulisserne og kostymerne, ser den med den forkerte indstilling.
Den første gang jeg satte mig til at se et afsnit tænkte jeg også: "Okay, så kan det hvist ikke se mere billigt ud". Men så fyrede Doktoren en dårlig joke af og blinkede drilskt. Pludeselig forstod jeg at serien slet ikke forventer at blive taget alvorligt, og først da kunne jeg slappe af og nyde historien.

Så mit bedste forslag hvis man skal se serien, er: Slap af, læg mærke til de elendige kulisser og dårlige kostymer, og se dem som en del af "Doctor Who". Vid at skaberne af serien er beviste om hvor falskt det ser ud, og at det bliver afspejlet i den temmelige fjollede atmosfære der næsten altid er til stæde.
"You don't stop being afraid of spiders just because the world's blown up" - Simon Pegg

Skriv ny kommentar: