Er du tilhænger af klassisk britisk humor eller munter sci-fi underholdning, som nødvendigvis ikke tager sig selv al for højtideligt, så vil “Doctor Who” garanteret være din kop te. Serien, som oprindeligt kørte mere eller mindre uafbrudt fra 1963 til 1989, har fået en succesfuld renæssance i kølvandet på denne nyproducerede, prisbelønnede sæson, som netop er udkommet herhjemme. Serien ser enormt godt ud og lyder mindst lige så godt her på dvd, men uheldigvis byder udgivelsen ikke på noget ekstramateriale. Boksen kan derfor desværre ikke tildeles en nær så varm anbefaling, som serien fortjener.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-rupert giles 17 år siden

Må! EJE!!

Jeg er ret glad for den her serie. Det er god sci-fi underholdning, der tør være... god sci-fi underholdning. Ikke noget med at undskylde sin egen eksistens eller noget. Skamløst og sjovt samt fyldt med fede ideer.

Christopher Eccleston er cool som et ondt år og Billie Piper er søøøøøøøøøøøøøød.
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#2 blahblah 17 år siden

Hvad mener du med undskylde sin egen eksistens?
Gravatar

#3 filmz-rupert giles 17 år siden

Jeg mener at der er for meget sci fi i vore dage, der prøver på at ligne noget andet, så det kan appelere til et mainstream publikum. I sjældne tilfælde virker det, her er Lost et godt eksempel, men som regel bliver det lidt irriterende. Doctor Who er sci fi af den gamle skuffe. Serien minder mig om den slags science fiction, jeg elskede som barn med robotter, rumskibe, tidsrejser osv osv. Serien vedkender sig sin genre og blinker ikke, når man kigger den i øjnene. Det er fedt.
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#4 myggen 17 år siden

Jeg synes ærlig talt den er relativt kedelig, selv om skuespillerne er udmærkede, så havde jeg meget svært ved at lade mig rive med. Men jeg har heller aldrig set originalen, og det kan godt være et nostalgisk forhold til den ville hjælpe.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#5 anders the gamer 17 år siden

De få afsnit jeg har set har jeg nu rigtig godt kunne lide. Også selvom jeg ikke har set den originale serie.
Balian of Ibelin: What is Jerusalem worth?
Saladin: Nothing....Everything!
-Kingdom of Heaven
Gravatar

#6 Æsop9000 17 år siden

Ved ikke så meget om denne serie, eller den Første Doctor Who serie.

Men jeg blev virkelig forbavset da jeg slog den op på IMDB (altså den gamle serie).
http://imdb.com/title/tt0056751/
Den gamle serie kørte i 26 år, 694 episoder, 26 sæsoner - det er imponerende sager. Men en serie der er svær at samle på dvd, dog.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#7 blahblah 17 år siden

#3

Kan du nævne nogle eksempler på det? Jeg synes slet ikke jeg kan se hvad du mener.
Gravatar

#8 m 17 år siden

har lige fået sæson 1 ind af brevsprækken, kan iøvrigt anbefale spinoff'en torchwood, den er suveræn (er baseret på captain jack, fra de sidste 5 episoder af 1. sæson og den er betydeligt mørkere end dr. who)
The 21st century is when everything changes. And you gotta be ready.
Gravatar

#9 m 17 år siden

fik lige taget mig tid til at læse anmeldelsen og der er sneget sig en lillebitte fejl ind, daleks er ikke robottter de er genetisk manipulerede væsner i en robotskal, vi ser faktisk en for første gang i afsnit 1,6 dalek. ellers en god anmeldelse
The 21st century is when everything changes. And you gotta be ready.
Gravatar

#10 filt 17 år siden

#9, sæsonens ubestridt bedste afsnit!
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid

Skriv ny kommentar: