Hen af slutningen kommer filmens eneste opfindsomme indslag i en sekvens hvor vi i adskillige minutter ser filmen fra en af soldaternes synsvinkel ligesom i spillet. Virkningen er dog mere spøjs end noget andet. Det føles mest af alt som at kigge en der spiller “Doom” over skulderen. Det endelige opgør er en så latterlig affære, at man er ved at gabe kæberne af led.

“Doom” er en rigtig, rigtig skidt film. Selv de mest hærdede aktionjunkier vil være bedre tjent uden, for denne film er den rene undergang.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 origin 18 år siden

#3 ik helt korrekt.. doom = undergang - doomed = fortabt ;)

skal helt sikkert se filmen, men har nu heller ik de største forventninger til den, det bliver jo nok bare en tømmermænds-liggen-på-sofaen-action-flick som så mange andre..
Try sticking your head up your ass.. See if it fits
Gravatar

#22 filmz-hejmanden 18 år siden

Det er sjovt som Filmz.dk altid formår at svine en ellers ganske OK film til, og så slippe for påtale hver gang... Kan i ikke snart få nogle seriøse ACTION anmeldere som gider sætte sig ind i filmen, istedet for nogle bistandsklienter som er på vej i seng når de går ind i salen!
Gravatar

#23 filmz-WSTE_M 18 år siden

Jeg tro sku det skyldes at der er nogen der har en højere standart end andre...
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#24 chandler75 18 år siden

# 22 Hvad med om du forsøgte at argumentere for hvorfor filmen skulle vurderes højere i stedet for at svine vores anmeldere til? Sådan noget gider vi ikke have i forummet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#25 filmz-Funkymonkey 18 år siden

Det er sjovt som Filmz.dk altid formår at svine en ellers ganske OK film til, og så slippe for påtale hver gang


Pudsigt nok er det stadigt lovlig at sige sin mening i Danmark - sikke en fjollet lovgivning - hvilket er lige præcis hvad en anmeldelse er, en mening. Det er en illusion at en anmeldelse skal/kan være objektiv, bare fordi du mener det er en fed film betyder det ikke at alle andres meninger er forkerte, for det er hvad de er - meninger.
At du så begynder at svine samtlige anmeldere til, udfra en enkelts holdning til en enkelt film, siger langt mere om dig end dem.
#filmz.dk - irc.quakenet.org - IRC
Gravatar

#26 filmz-Kadann 18 år siden

#25 -

Well said. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#27 El Capitan 18 år siden

#22

Du er sikkert også vild med Alien VS Predator... Skod..
Gravatar

#28 keitel 18 år siden

Synes nu også at nogle få af anmelderne på dette site kan være en anelse hårde i deres bedømmelser, man skal jo tage en action film som Doom som hvad den er, en ren "Brian" film hvor man kan lade hovedet blive hjemme.
Det er heldigvis jo ikke alle der synes at Woody Allen og danske film er det fedeste.

Men man behøver ikke svine folk til fordi de har en anden mening.
Gravatar

#29 mimic 18 år siden

#28

Well said. :)
Gravatar

#30 filmz-tox 18 år siden

Jeg synes måske også anmeldelsen er en anelse hård. Jeg synes ikke anmelderen ser det store element af selv-ironi, filmen indeholder - meget i stil med Starship Troopers. For mig virker det som om nogle af filmens mere platte/corny elementer er lavet med vilje, og til den forpremiere jeg var til, udløste disse ting da også latterbrøl i hele salen. Det er ikke stor filmkunst, men det er forbandet underholdende.

Desuden var der mange sjove referencer til Doom-spillene, som fans af ID-softwares spil vil værdsætte. Blandt andet er detaljen med, at forskerne alle har samme navne som folk fra ID-software meget sjov (Dr. Carmack, Steve Willits, osv.)

Skriv ny kommentar: