Hen af slutningen kommer filmens eneste opfindsomme indslag i en sekvens hvor vi i adskillige minutter ser filmen fra en af soldaternes synsvinkel ligesom i spillet. Virkningen er dog mere spøjs end noget andet. Det føles mest af alt som at kigge en der spiller “Doom” over skulderen. Det endelige opgør er en så latterlig affære, at man er ved at gabe kæberne af led.

“Doom” er en rigtig, rigtig skidt film. Selv de mest hærdede aktionjunkier vil være bedre tjent uden, for denne film er den rene undergang.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 chandler75 18 år siden

# 43 Det har været diskuteret men vi har besluttet at nøjes med én anmeldelse af én anmelder (udover når dvd'en altså kommer), ligesom de gør det på næsten alle dagblade. Vi foretrækker én karakter fra filmz.dk, ellers ville filmselskaberne fx. også have svært ved at finde ud af hvad de kunne bruge til deres annoncer (ikke at vi skriver til dem, men vi foretrækker at have én officiel karakter). En anden anmelder har dog altid mulighed for at skrive i forum hvis han/hun har en anden mening om en film, på samme linje som brugerne.

# 50 Nu må filmen vel vurderes som netop en film, og ikke på baggrund af om man er gamer der har spillet spillet. Det her er trods alt en filmside. Der er masser af game-sider der anmelder filmen ud fra helt andre præmisser.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#52 filmz-mader 18 år siden

Er der nogen der ved, om den gode atmosfære og uhyggelige stemning fra spillet er bibeholdt i filmen...
You talking to me!!!
Gravatar

#53 filmz-Angel Eyes 18 år siden

#52: Ja, man har valgt at ære spillets ånd og filmen er defor dårligt pixeleret, alle personerne drejer i 90 graders vinkler og ingen af dem kan finde ud af at hoppe :)
...nå ja, og så har man også valgt at styre helt uden om en hvilket som helst form for handling, bare for ikke at gøre vold på forlægget. Glæder mig allerde til "Doom 2" og de andre fantastiske spilfilmatiseringer "Dungeon Siege", "Castlevania", "Rouge", "Space Invaders" og selvfølgelig klassikeren af dem alle: "Asteroids"!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#54 The Insider 18 år siden

Hvis de filmatiserer "Tetris", så fatter jeg ikke en brik. Muhahahahahahahahahahah!!




Undskyld.
War. War never changes.
Gravatar

#55 vapor 18 år siden

#54 En Tetris film ville da nemt falde i hak hvis de får formet den rigtigt. :D
Gravatar

#56 filmz-Funkymonkey 18 år siden

#54+55 Prøv lige at kigge her
#filmz.dk - irc.quakenet.org - IRC
Gravatar

#57 vapor 18 år siden

#56 Heheh Penny-Arcade styrer
Gravatar

#58 filmz-CompleXz 18 år siden

Totalt fed!!!! 5 ud af 5 fra mig! Der var mange gode twists i filmen!. Glæder mig allerede til Doom 2 :D
Gravatar

#59 vapor 18 år siden

#58 Du laver gas ikke? O_O
Gravatar

#60 keitel 18 år siden

Nu har Filmz staben fået en hel del kritik pga. den anmeldelse, nu vil jeg ikke komme med yderligere kommentarer omkring det.
Blot et spørgsmål : De folk i har "ansat" til anmeldelser har de værd deres genre evt. subgenre.?
Det jeg mener hvis en person generelt ikke bryder sig om Action, drama eller hvad det nu end måtte være, er det ikke forkert at sætte den person til at anmelde inden for den gernre så?

Skriv ny kommentar: