Dårligt billede og lyd får ikke lov til at ødelægge et mesterværk. Lyd og billed kunne have været af bedre kvalitet, men har desværre ikke gennemgået en digital re-mastering. Filmen, som den er i denne udgivelse, er dog betydelig bedre end nogen anden udgivelse. Men filmen holder selv i denne stand 100%, og kan kun anbefales.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Tylerdurden 20 år siden

En af den bedste komedier nogensinde!
Jeg genså lige Dr. Stangelove i weekenden. Den er og bliver en genial komisk perle. Peter Sellers er et af de støreste komiske talenter der nogensinde har levet.
Hvis der skulle være nogen der endnu ikke har det dette mesterværk, så gør det, jeg kan kun anbefalde den. Det er også skræmmende aktuel i forhold til krigen i Irak o.s.v.
Det kunne ske og det er det er gør den så fed...!
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#2 skittlez 20 år siden

Du har ret!
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#3 Kalle Ferm 20 år siden

Hm - den må jeg give en chance engang. :-)
Skræmmende så mange af de gamle klassikere jeg ikke har set. Jeg fik først en ordentlig filmsmag for 5-6 år siden. Men det betyder så også at ejg har meget godt tilgode. :-)

Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#4 Captain Vallo 20 år siden

Første gang jeg så den, blev jeg fælt skuffet.
Men et genkig sidste år fik mig til at skamme mig. Den ER virkelig god!
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#5 filmz-bjarque 20 år siden

Det er en fantastisk film, bla. hvis man tænker på hele koldkrigssituationen på det tidspunkt den blev udgivet. Det er en samfundkritisk satire uden sidestykke. Jeg vil ikke give andmelderen ret i karakteren 1/6 på lydsiden, da musikken i den virker godt og bringer pointen frem i filmen.. Der er ikke noget som slutscenen, hvor man ser atombomberne og der spilles "Vera Lynn - We'll meet again".. DET er klasse.
Gravatar

#6 Michael Andersen 20 år siden

#5 Lyd-karakteren er givet for den tekniske præsentation af lyden, og ikke for selve musikken etc. Så vi kan godt blive enig om at musikvalget i filmen af høj klasse :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#7 jessup 19 år siden

Meget godt kan siges om dette mesterværk. Jeg vil dog her opfordre til at tjecke noget af Terry Southerns (Manus) arbejde ud bla. Easy Rider. Dog er The Loved One (1965) en overset film med nogle ufattelige sjove scener i - jeg vil her nøjes med at citere taglinen:"The motion picture with something to offend everyone." Den er grotesk, men mere end seværdig.
This is just until June

Skriv ny kommentar: