Intensiteten er høj, og det er underholdningsfaktoren bestemt også. Skuddueller og snerrende skurke alene gør ikke en film spændende, og “Dredd” har da også meget mere end det. Den har en god dosis selvsatire og high-tech æstetik samt en lyst til at lege med mediet og skabe et univers, som virkelig suger sit publikum til sig. At den samtidig er interesseret i alle sine karakterer og intelligent nok til at kunne tåle en god gang filmvidenskabelig analyse kan kun betegnes som plusser. Men mest af alt er “Dredd” simpelthen bare forbandet god underholdning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Ericmase 11 år siden

The Insider (39) skrev:
Ser den muligvis i morgen eller søndag.


Hvis det er på søndag vil jeg med!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#42 S.S 11 år siden

Shit, den havde jeg ikke set komme.....5 stjerner, traileren ser sgu godt nok jammerlig ud.
Gravatar

#43 Highland Park 11 år siden

Selv Slant Magazines Nick Schager kan lide filmen:
http://www.slantmagazine.com/film/review/dredd/653...

-----------

Gareth Evans om om ligheden mellem denne film og "The Raid: Redemption":
http://www.indielondon.co.uk/Film-Review/the-raid-gareth-evans-interview skrev:
Q. Do you know that the new Judge Dredd film has essentially the same plot as The Raid?
Gareth Evans: Yes, while we were in post-production on The Raid I was telling a friend of mine that we’d just finished shooting and told him what the story was about and how this unit of cops had to fight their way out of a building after their raid comes down on them, he replied: “That’s like the new Judge Dredd movie.” I said: “What?” So, he sent me this thing where I could read the synopsis for it and I thought: “Oh God, we’ve got to get released very, very soon!” [Laughs]


Alex Garland om selvsamme:
http://forums.2000adonline.com/index.php?topic=36741.0 skrev:
Q: I hate to ask this but, The premise of The Raid is eerily similar to Dredd. Do you ever wonder if somebody saw your leaked script, and maybe even on a subconscious level, reproduced it replacing the letter 'M' from the antagonists initials with a 'T'?

A: Honestly, I really don't believe that The Raid ripped off Dredd. And we didn't rip them off either. The timing doesn't allow for it - not that time-based logic has stopped many film journalists from suggesting that we stole their material.


Lidt om de yderligere optagelser der fandt sted et år efter den egentlige produktionsfase:
[quote=http://collider.com/alex-garland-dredd-3d-interview/197656/][Garland:] In fact, in the end we did re-shoots because we needed, we kind of needed some more material, so we did some re-shoots like a year later. And that helped us turn a corner in the edit, I think.

Was there like one sequence you can mention that you shot that really helped?

GARLAND: Yeah, I really, I don’t understand why people are kind of jumpy about re-shoots, it’s a perfectly legitimate thing to do-

No, it’s a part of the process.

GARLAND: And a hell of a lot of films do it. Yeah. I wish we could do them more often, because you get to see a film and you think wow, we missed this, this, this, and this. And then if you’re lucky you get a chance to go back and get it. There were two extended scenes that were re-shot, that were not in the main body of the shoot. One was the introduction to Dredd, really, where he corners a guy in a shopping mall and uses a kind of incendiary bullet to take him down. That was a completely different new scene that didn’t exist before. And the other was at the final moments of the film when Dredd and his antagonist Ma-Ma, played by the incredible Lena Headey, finally come face to face. We stretched that scene quite considerably, because it needed it. We were lucky that Lionsgate and IM Global were willing to back the movie sufficiently to give us more money to get some more stuff.
There were two extended scenes that were re-shot, that were not in the main body of the shoot. One was the introduction to Dredd, really, where he corners a guy in a shopping mall and uses a kind of incendiary bullet to take him down. That was a completely different new scene that didn’t exist before. And the other was at the final moments of the film when Dredd and his antagonist Ma-Ma, played by the incredible Lena Headey, finally come face to face. We stretched that scene quite considerably, because it needed it. We were lucky that Lionsgate and IM Global were willing to back the movie sufficiently to give us more money to get some more stuff.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#44 filmzkim 11 år siden

AHA! Jeg skal til København i næste uge, så der kan jeg se den! YEEES!!
Gravatar

#45 JokerzReality 11 år siden

Nu ved jeg så hvilken film jeg skal tage ind og se til halv pris nu på søndag :)
Gravatar

#46 TauRus 11 år siden

Lige kommet hjem fra biffen og endnu en drengerøvs film set :)

En masse flotte effekter i slow-mo. Dog er der lige en tand for mange af dem, så man når at få fornemmelsen af, at de har forsøgt at forlænge filmen :(

Der er naturligvis ikke de store skuespiller præstationer, men Urban giver den sq meget godt som urokkelig Judge Dredd.
Der er ikke så mange overraskelses momenter i filmen, men der er underholdning i form af en masse skyderier fra start til slut.

Giver den 2/6 stjerner, men er man blot ude efter at skulle underholdes, er den klart seværdig.
Gravatar

#47 Nagash 11 år siden

JokerzReality (45) skrev:
Nu ved jeg så hvilken film jeg skal tage ind og se til halv pris nu på søndag :)


Same here.. Jeg har stadig svær ved at tro på 5 stjerner, men til ca 60kr/billetten, kan det ikke gå helt galt.
Gravatar

#48 Batsy 11 år siden

TauRus (46) skrev:
Lige kommet hjem fra biffen og endnu en drengerøvs film set :)

En masse flotte effekter i slow-mo. Dog er der lige en tand for mange af dem, så man når at få fornemmelsen af, at de har forsøgt at forlænge filmen :(

Der er naturligvis ikke de store skuespiller præstationer, men Urban giver den sq meget godt som urokkelig Judge Dredd.
Der er ikke så mange overraskelses momenter i filmen, men der er underholdning i form af en masse skyderier fra start til slut.

Giver den 2/6 stjerner, men er man blot ude efter at skulle underholdes, er den klart seværdig.


Så hvis du skulle rate den i en underholdnings skala, er det så de 5 stjerner eller de 4? Istedet for se på den med de film kritiske briller 8) Ikke at der noget galt i det, regner squ ikke med det her en film man smider under films historiens mesterværker!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#49 doom WAD 11 år siden

"den katastrofalt dårlige" med Stallone? Ikke enig! Den er ganske hæderlig, omend ikke så trofast mod tegneseriens stemning.
Gravatar

#50 Slettet Bruger [814608353] 11 år siden

Utroligt langt fra tegneserien og Rob Schneider, to faktorer der er nok til at gøre den katastrofalt dårlig. :)

Skriv ny kommentar: