Intensiteten er høj, og det er underholdningsfaktoren bestemt også. Skuddueller og snerrende skurke alene gør ikke en film spændende, og “Dredd” har da også meget mere end det. Den har en god dosis selvsatire og high-tech æstetik samt en lyst til at lege med mediet og skabe et univers, som virkelig suger sit publikum til sig. At den samtidig er interesseret i alle sine karakterer og intelligent nok til at kunne tåle en god gang filmvidenskabelig analyse kan kun betegnes som plusser. Men mest af alt er “Dredd” simpelthen bare forbandet god underholdning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 KasperBS 12 år siden

Sikke da en gang lort!
5 ud af 6 stjerner fortjener den sku ikke!
Filmen er ok underholdning, og kan højest få 2, måske 3 stjerner ud af 6.
3D effekterne er på ingen måde noget at råbe hurra for, så skulle jeg alligevel have ventet med at se den i 2D. Forstår ikke anmelderen i at 3D effekterne skulle være bedre udnyttet i forhold til andre 3D film. Synes ikke det fungerede overhovedet!
Filmen forgår kun inde i en bygning hele filmen igennem. Så man får på intet tidspunkt fornemmelsen af hvordan fremtidens USA er. Som anmelderen beskriver som et såkaldt "ødeland"?
Er langt mere underholdt af "The Raid" som også foregår inde i en bygning hele filmen igennem. Her er der tale om originalitet og actionscener på et helt andet niveau som man aldrig har set det før.
Slowmotion og computer effekterne kan på ingen måde redde redde Dreed for den elendige film den er. Så vil jeg hellere anbelfale Triers "Melancholia" da han virkelig forstår at udnytte "Slowmotion" i en film på en flot, æstetisk og kunstnerisk måde, selv om vi godt nok her taler om en helt anden genre her:D
Anmelderen skriver"Billederne af en by i ruiner er imponerende og troværdige" Nej den er sku ej...du er inde i bygningen hele filmen igennem...og byen er på ingen måde godt lavet...det man ser af den fra luften er bare CGI og du er aldrig nede i byen, så man får på ingen måder nogen ide om hvad det er for en elendig verden vi befinder os i.
Desuden fremstår skuespillerne kedelige uden nogen form for personlighed. Selv Sly klarede den bedre, han har i det mindste lidt kant og noget personlighed.
Gravatar

#62 Slettet Bruger [814608353] 12 år siden

Nu da priserne var lave i dag, tog jeg et smut i Cinemaxx og nappede Dredd i 3D (da jeg ikke rigtigt havde et valg). Efter råd fra et par 3D-profeter her på filmz, sad jeg langt fremme i salen og det var sgu et hit.

Filmen var også en awesome omgang voldsorgie, mere tro mod tegneserierne end udgaven med Sly, Urban gør en god Dredd, Olivia Thirlby gør en fornuftig Anderson og jeg håber at hun bliver brugt i en evt. efterfølger og Lena Headey er en god skurk.

Effektdelen var virkelig velfungerende fra de udendørs scener, der viser Mega-City One til de virkelig flotte scener, hvor folk tager slo-mo-stoffet og især de scener gør sig rigtigt godt i 3D.

Det er en film der havner på mine hylder, når den kommer på BD, om det så bliver 3D-udgaven, skal jeg ikke kunne sige (fordi så skal jeg rent faktisk købe nogle briller til mit tv).
Gravatar

#63 Kviesgaard 12 år siden

Benyttede mig også af halv pris tilbuddet i dag, og så Judge Dredd. Må tilstå, at den nye film her, føles mere Dreddsk end den med Sylvester Stallone. Kunne også godt lide ideen om, at det meste af filmen udspillede sig inde i en af megaboligblokkene. Synes det passede godt til Dredds univers. Designet synes jeg langt hen af vejen også var godt ramt. Kunne måske godt have tænkt mig en anden type motorcykel, men det hører til i småtingsafdelingen.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#64 Danilochan 12 år siden

Er også lige kommet hjem efter en gang flot grafisk 3D-ultravold. Jeg er udelukkende positivt overrasket over filmen. Lena Headey og Karl Urban gjorde det perfekt. Visuelt og stemning var i top. Handlingen var ligetil. Ikke så meget pis - Tæsk den onde drug-lord, og myrd løs af alle bad-guys'ne... Smukt!! :D
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I've watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in the rain. Time to die.
Gravatar

#65 doom WAD 12 år siden

utyske (62) skrev:
Efter råd fra et par 3D-profeter her på filmz, sad jeg langt fremme i salen og det var sgu et hit.

Man skal sgu da altid sidde langt fremme i salen?! :-) Med mindre man ser et fransk drama om en falleret kunstners komplicerede romance med en alkoholiseret overklassefrue - og det gør jeg ikke - så er det med Imperial som eksempel ren heretic at sidde længere væk end max 9. række.

Det hænder en utrænet eller langsynet medbiogænger stolt præsenterer billetterne med ordene "jeg fik sgu nogle på bagerste række" hvilket får mig til at lede efter enten kikkert, fjernbetjening, andre ledige pladser eller udgangen :-)
Gravatar

#66 KasperBS 12 år siden

Kan slet ikke fatte at folk er så vilde med den? Er malløs, synes virkelig det er en B-film. Politiken giver den kun 2 hjerter.
Gravatar

#67 The Insider 12 år siden

Så den i fredags og er helt enig i Nadias bedømmelse.
War. War never changes.
Gravatar

#68 Ericmase 12 år siden

The Insider (67) skrev:
Så den i fredags og er helt enig i Nadias bedømmelse.

Nu kan jeg virkelig glæde mig 10 gange mere!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#69 MOVIE1000 12 år siden

6/10

3D effekten var rigtig skuffende, jeg håbr at det bare var biografen og at 3Dèn vil fungere bedre i stuen som så mange andre 3D film gør. Elelrs en fed film, jeg kan ikke lade være med at tænke die hard. Men endelig en action film der tør vise blod, vold og splat på en flot måde.

En ting som irreterede mig. Hvis jeg husker rigtigt.
Ma-ma havde planet sprængstof på 50 af de øverste etager? Tidligere skyder Ma-ma klanen nærmest en hel etage i smadder, v ar de bare heldige emd ikke at ramme deres egen sprængstof? eller lå den etage længere nede?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#70 The Insider 12 år siden

#69,
Jeg tror, at den etage lå langt længere nede. Det var jo før, at de fik fat i den synske rookie og tog hende med helt op til toppen. Tror de var på etage 79 eller et eller andet... i hvert fald under 100.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: