Intensiteten er høj, og det er underholdningsfaktoren bestemt også. Skuddueller og snerrende skurke alene gør ikke en film spændende, og “Dredd” har da også meget mere end det. Den har en god dosis selvsatire og high-tech æstetik samt en lyst til at lege med mediet og skabe et univers, som virkelig suger sit publikum til sig. At den samtidig er interesseret i alle sine karakterer og intelligent nok til at kunne tåle en god gang filmvidenskabelig analyse kan kun betegnes som plusser. Men mest af alt er “Dredd” simpelthen bare forbandet god underholdning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#71 Slettet Bruger [814608353] 12 år siden

Doc Doom (65) skrev:
Man skal sgu da altid sidde langt fremme i salen?! :-)

Spørgsmål eller konstatering?

Jeg plejer at sidde ca. midt i salen, hvis jeg kan komme til det og i Imperial plejer jeg at sidde ud til gangen, så der rent faktisk er benplads, fordi det er der ikke meget af i resten af salen.
Gravatar

#72 doom WAD 12 år siden

utyske (71) skrev:
Spørgsmål eller konstatering?

Jeg plejer at sidde ca. midt i salen, hvis jeg kan komme til det og i Imperial plejer jeg at sidde ud til gangen, så der rent faktisk er benplads, fordi det er der ikke meget af i resten af salen.

Konstatering! :-D

Jeg undgår helst Imperial helt, da de der tortur-cola-holdere gør at ens lår sidder i en skruetvinge, hvis man ikke er til premiere på egen film OG det er Hobitten OG man er en af dværgene.
Gravatar

#73 Slettet Bruger [814608353] 12 år siden

Jeg er nu heller ikke supervild med Imperial længere, sæderne er virkelig elendige, så jeg foretrækker næsten Cinemaxx sal 1, hvis det drejer sig om store film.

Mindre film kan jeg sagtens nappe andre steder og BioCity, der ligger lige i nærheden og det er helt ok sale med gode sæder.
Gravatar

#74 Sentrax 12 år siden

www.filmz.dk skrev:
instruktøren Pete Travis og manuskriptforfatteren Alex Garland introducerer et unødvendigt plotelement halvvejs inde i filmen

Hvilket plotelement henvises der til her?

Jeg er ret enig i den her anmeldelse, det er en underholdende actionfilm, den gik "all in" hvilket jeg SLET IKKE havde forventet! Ikke at grov vold skal retfærdiggøre dens eksistens, men det passede fint til resten af filmen.

I perioder var det også den bedste 3D jeg har set i film, men desværre så tror jeg at biografen/brillerne ødelagde lidt af oplevelsen, ved at have noget "dårligt udstyr".

Jeg skal have den på BR.
Gravatar

#75 Hr. Nielsen 12 år siden

KasperBS (66) skrev:
synes virkelig det er en B-film.
B-film kan jo også være gode på deres præmisser:)

Terminator blev engang kaldt verdens bedste B-film af en anmelder og det var ment positivt.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#76 Kviesgaard 12 år siden

Var der ikke også lidt terminator agtigt over Judge Dreed filmen, eller er det bare mig?
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#77 KasperBS 12 år siden

Thomas E. Nielsen (75) skrev:
B-film kan jo også være gode på deres præmisser:)

Terminator blev engang kaldt verdens bedste B-film af en anmelder og det var ment positivt.

"Terminator" er super fed. Synes det er synd at sammenligne "Dreed" med den.
Synes også "Dreed" startede godt. Kunne rigtig godt lide motorcykeljagten. Og den havde da også lidt humor. Men 5 stjerner er alt for meget til denne film! Kan gå med til 3 stjerner.
Når vi snakker Sci-fi action, er der langt op til perler som "Terminator 2", Alien filmene, "Inception", "Det 5 element" og "Minority Report".
Her ligger "Dreed" langt fra overstående...
Gravatar

#78 Ispep 12 år siden

B-film er også et mærkeligt filmudtryk synes jeg. Jeg ved snart ikke i hvilken sammenhæng udtrykket er mest berettiget at bruge. Jeg ved, at udtrykket ofte er misforstået og forbindes straks med lav kvalitet.
Gravatar

#79 Slettet Bruger [814608353] 12 år siden

Kviesgaard (76) skrev:
Var der ikke også lidt terminator agtigt over Judge Dreed filmen, eller er det bare mig?

Jo, lidt, der er det samme "used universe" over omgivelserne og selvom filmen har nogle ret flotte effekter, har den samtidig lidt low-budget-feel over sig.
Gravatar

#80 Hr. Nielsen 12 år siden

Kviesgaard (76) skrev:
Var der ikke også lidt terminator agtigt over Judge Dreed filmen
Har ikke set Dredd (endnu), så aner det ikke. Det var blot udtrykket B-film jeg reagerede på, da jeg som Ispik.......Ispep ofte synes udtrykket bruges som pegende i en meget negativ retning og det er det jo ikke altid, som jeg ser det i hvert fald.
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: