Der kan i denne anmelders optik være rigtigt langt mellem de vellykkede kostumedramaer. “The Dutchess” hører til et af dem. Det dynamiske skuespil er en af parametrene, men væsentligst er dog filmens tematikker, der på sin vis stadig har relevans, og et sublimt skrevet manuskript, der aldrig bliver overmåde forudsigeligt.
#1 Collateral 15 år siden
#2 nygaardpetersen 15 år siden
#3 filmz-Bruce 15 år siden
Top film!
5/6
#1 Jeg opfatter ikke 5/6 i HD kvalitet som en dårlig karakter, men som en særdeles god karakter. Man skal blot huske det relative spænd i skalaen. Hvis denne skal have 6/6, hvad skal film som Watchmen, Knowing og Curious Case of Benjamin Button så have? Pas på med inflation i de høje ratings, hvis ratings skal have nogen mening.
#4 Collateral 15 år siden
#5 filmz-Utyske 15 år siden
#6 duuk74 15 år siden
Datidens krige og politiske intriger, ja tak! :)
#7 loki 15 år siden
Keira spiller faktisk ganske glimrende, men for mig er hun så "kendt", at hun alligevel formår at falde ude af rollen. Giver det nogen mening? Filmen var ganske nyselig (dog uden at være rigtig interessant) og jeg kan ikke rigtig sætte en finger på hendes præstation, men alligevel brød hende ansigt hele tiden film-tidsånds-illusionen.
#8 BN 15 år siden
Skyldes dét, at hun ikke har de øjne, som alle mennesker åbenbart havde dengang ifølge denne her type malerier? ;-)
#9 Michael Andersen 15 år siden
#10 filmz-Utyske 14 år siden
Og det gjorde jeg så for nogle måneder siden og fik endelig taget mig sammen til at se den i dag, mens jeg alligevel stener herhjemme, efter knæoperationen.
Jeg lander nok lidt imellem Filmz' biografanmeldelse og BD-anmeldelse, hvilket i IMDb-termer vil være 7/10. En virkelig flot og velspillet film, men historien manglede et eller andet, jeg har svært ved at sætte fingeren på, for at komme op i superligaen af disse periodefilm, men Keira er jo fantastisk i disse film og Fiennes gør et virkelig godt stykke arbejde også.