Kender man kun “Duellen” fra fjernsynet, er det en fornøjelse at se den på DVD. Filmen har aldrig lydt eller set bedre ud. Har man derimod aldrig set filmen, men er interesseret i at se hvor meget en ung Spielberg kan få ud af ingenting, må man heller ikke snyde sig selv for “Duellen”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 DjBeau 19 år siden

Duellen er en enormt fed film taget i betragtning, at den ikke rigtig har nogen historie. At den så rent faktisk mere eller mindre ER Jaws kan jo være det samme. Den er stadig underholdende.

#En lillebitte spoiler#

Et lille fun fact er i øvrigt, at da lastbilen smadres, er det den samme lyd, som bruges, da hajen i Jaws dør og falder til bunden.
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#2 gi-jones 19 år siden

Jeg har altid ønsket mig at se denne film, men har aldrig fået det gjort. Må dog hellere få fingeren ud for det er vel næsten en del af en grundopdragelse.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3 filmz-lt. wanker 19 år siden

Kan huske den som barn, fed film.

Var ikke klar over det er Spielbergs værk, man lærer så meget her på Filmz.
Gravatar

#4 filmz-cluas 19 år siden

#2 få fingeren ud... Det er en god film værd at se imo..
/Cluas
Gravatar

#5 filmz-Road Runner 19 år siden

Bare et lille hint.... men hvorfor laver Filmz.dk ikke en aftale med de danske DVD sites ?, så man kan ryge direkte ind på deres side og købe dvd'en.... f,eks ude til højre står alt data om en film.. hvorfor så ikke smide nogen links i bunden til DK DVD sites der sælger den omtalte film..... F.eks Duellen på DVDoo.dk til 199 kr at det står i bunden....

er bare en tanke jeg tit har.... i anmelder jo så mange DVD'er
Gravatar

#6 filmz-pherkel 19 år siden

Hvorfor skulle de gøre reklame for andre sites?
Gravatar

#7 chandler75 19 år siden

Jeg tror at Road Runner mener danske salgssteder.

Vi har faktisk haft en sådan aftale på et tidspunkt, med Bob.dk.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 filmz-Road Runner 19 år siden

Ja det er DK DVD sider som www.dvdoo.dk, www.laserdisken.dk og www.Axelmusic.dk jeg tænker på....... de har jo mange gode film... men jeg er både for doven og uviden på hvad jeg skal købe..... hvis filmz.dk nu kan smide et link til en film der får en god karakter så er det jo bare at købe ! Og filmz.dk kan vel samtidigt få lidt mere reklame fra netop disse sider :)
Gravatar

#9 filmz-smedt-meister 18 år siden

Så den her film her i fredags... synes bare det er en total fed film, er dog lidt irreternet at handling er en lille bitte smule tynd med at uden grund vil lastbilen dræbe manden i den røde bil... men bortset fra det, er det en født klassiker.
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#10 filmz-floydfan2410 17 år siden

Kanon film,
skal simpelthen ses.

Skriv ny kommentar: