“Eagle Eye” fungerer grundlæggende efter sit præmis og påpeger betydningen af ikke at lægge for meget ansvar over i hænderne på den teknologi, der efterhånden overtager flere og flere roller i vort samfund. Samtidig spiller filmen – med et kritisk syn – på den frygt, der i højere og højere grad polariserer verdenssamfundet. Med andre ord undestreger et velskrevet manuskript i samspil med gode karakterpræstationer og medrivende underholdning et par af de største problematikker, det moderne samfund står over for.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 Spanner 15 år siden

Hvis en film fyldt med plothuller og et plot der overordnet set er komplet udsandsynligt skal vinde mig over, skal den kompensere for disse på én eller anden måde.

Det nytter ikke at sige "tag den for hvad den er" hvis der ikke kompenseres for manglerne på én eller anden måde. Hvis der ikke er nogen formildende omstændigheder er det bare en dårlig film efter min mening.

Eagle Eye har ikke nogen humor eller glimt i øjet. Den tager sig selv seriøst fra start til slut og vil have at man skal være helt vildt overvældet af overraskelse over hvem der har været bag det hele fra starten. Actionscenerne er ikke voldsomt inspirerede og de oceaner af usandsynlige hændelser, der driver dem gør dem meget svære at sluge.

Billedsiden er ikke specielt fascinerende, persongalleriet er uinteressant, dialogen grænser til det imbecile og plottet er komplet nonsens.

Der er med andre ord i mine øjne ikke rigtig nogen formildende omstændigheder ud over det generelle tema om den stigende magt vi overdrager til teknologien, men så vil jeg hellere se 2001: A Space Odyssey eller Terminator igen.

Hvis bare filmen viste fra starten, at den ikke mente de seriøst (som Wanted nævnt ovenfor) så kunne den måske have fået tre stjerner herfra. Nu må den nøjes med to.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#32 BN 15 år siden

#31 - Spanner:

så vil jeg hellere se 2001: A Space Odyssey eller Terminator igen.


... hvilket til enhver er en god idé. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#33 Ericmase 14 år siden

Jeg så den på DVD i dag og giver den 5/6 stjerner pga. Shia og filmen. Den var helt fin! :)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#34 BN 14 år siden

#33:

Jeg ..... giver den 5/6 stjerner pga. Shia og filmen


Så du gav altså filmen 5 stjerner pga. filmen ... logisk nok. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#35 jessup 14 år siden

Enig med Michael Andersen - det er bare slå hjernen-fra-underholdning.
This is just until June
Gravatar

#36 Ericmase 14 år siden

Er det ikke Jerry Shaw der er hans navn?
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#37 cans 14 år siden

Famous last words: "what duck?"

Skriv ny kommentar: