“Elsk mig igen” bevæger sig i samme sødsuppeområde som “The Notebook”, men Ryan Gosling vinder altså over klumpen Channing Tatum til hver en tid. Og Rachel McAdams, der bestemt også havde sine øretæveindbydende øjeblikke i “The Notebook”, irriterer helt ned i sokkeholderne som stakkels Paige her. Sagt på en anden måde: Skulle jeg være så uheldig at køre galt på cykel, knalde mit hoved ind i en lygtepæl og slå skallen, ville en mild omgang hukommelsestab, der slettede de små to timer “Elsk mig igen” har taget af mit liv, ikke være det værste, der kunne ske…

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 wimmie 11 år siden

The Insider (10) skrev:

Helt afgjort! Og jeg har endda en forkærlighed for genren, og jeg ville selv rangere "Hitch" og (hold da fest) "27 Dresses" langt, langt højere.


Haha! Så står det godt nok slemt til, for det var ringe film...
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#12 The Insider 11 år siden

#11, jeg har faktisk lidt et soft spot for "Hitch"... sig det ikke til nogen! ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#13 Kruse 11 år siden

The Insider (10) skrev:
I have the same allergic reaction to this open faucet of tear-jerking swill as I do to the 1996 Nicholas Sparks novel that inspired it. It's two cringe-worthy love stories for the price of one: Ryan Gosling and Rachel McAdams in the 1940s flashbacks, with James Garner and Gena Rowlands — mom of the film's director, Nick Cassavetes — doing nursing-home duty in the present day. Their careers will survive, but there's no way to endure the movie without earplugs and a blindfold.


Og så lad mig citerer Roger Eberts ganske rammende anmeldelse:

Now here is a story that could have been a tearjerker, but -- no, wait, it is a tearjerker, it's just that it's a good one. The director is Nick Cassavetes, son of Gena Rowlands and John Cassavetes, and perhaps his instinctive feeling for his mother helped him find the way past soap opera in the direction of truth.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#14 The Insider 11 år siden

#13, well allow me to retort! :-) Så lad mig lige citere Rotten Tomatoes opsummering. Filmen har naturligvis en rotten rating:

The Notebook is too clumsily manipulative to rise above its melodramatic clichés.

Muhahahahahaha!!

PS. Det er naturligvis i orden at mene noget andet. Men jeg ville ikke tøve med at give den 1 stjerne.
War. War never changes.
Gravatar

#15 BN 11 år siden

The Insider (10) skrev:
jeg ville selv rangere "Hitch" ..... langt, langt højere.


"Hitch"??? Den er da okay, men at den skulle høre til i toppen (eller blot befinde sig i nærheden heraf) indenfor den romantiske genre, er for mig en nærmest surrealistisk tanke. Set under en lup er den simpelthen alt for friskfyrsagtig og overfladisk - ja, den er et meget gennemsnitligt og uhyre traditionelt produkt, som da heller ikke har sat sig fast i filmpublikummets bevidsthed, men snarere er glemt af de fleste til fordel for mere mindeværdige film.

"Hitch" = 3/6

"The Notebook" = 6/6

Men langt over dem alle står Cary Grants romantiske film (de romantiske komedier inklusiv). Uovergået til evig tid, at dømme efter udbuddet fra alle senere årtier.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#16 Kruse 11 år siden

The Insider (14) skrev:
Så lad mig lige citere Rotten Tomatoes opsummering. Filmen har naturligvis en rotten rating:


Og så lad mig poste dens IMDb-rating, nu hvor vi er igang med at poste ligegyldigheder:

7.9/10

:)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#17 The Insider 11 år siden

#15, "Hitch"??? Den er da okay, men at den skulle høre til i toppen (eller blot befinde sig i nærheden heraf) indenfor den romantiske genre, er for mig en nærmest surrealistisk tanke.

Tag den surrealistiske tanke og gang den med 50. Så har du min umiddelbare reaktion til din "The Notebook"-topkarakter :-) Jeg vil i øvrigt vove den påstand, at "Hitch" har langt mere troværdige karakterer og er mindre overfladisk. Langt mindre, og det er ikke, fordi "Hitch" har fortjent mere end en lille 4'er :-)

#16, hvor er det vanvittigt... det er endda tæt på deres Top 250. Jeg har dog for længst mistet al tiltro til IMDb's ratings, men nu genvinder jeg da i hvert fald aldrig...
War. War never changes.
Gravatar

#18 Kruse 11 år siden

The Insider (17) skrev:
hvor er det vanvittigt...


Nej, det rammer faktisk ganske fint :)

The Insider (17) skrev:
Jeg har dog for længst mistet al tiltro til IMDb's ratings


Det har jeg skam også, men jeg tillægger den ligeså meget værdi som RottenTomatoes' konklusionen, der kun er et udtryk for ca. halvdelen af den anmeldelser.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#19 The Insider 11 år siden

Nej, det rammer faktisk ganske fint :)

Nix, basta!
War. War never changes.
Gravatar

#20 Kruse 11 år siden

Jeg synes faktisk det er lidt sjovt at du synes at det er vanvittigt at BN vil give den 6 stjerner, når du selv kun vil give den 1 stjerne. BN's karaktergivining er faktisk en smule tættere på konsensus end din er, Johan.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: