“Elsk mig igen” bevæger sig i samme sødsuppeområde som “The Notebook”, men Ryan Gosling vinder altså over klumpen Channing Tatum til hver en tid. Og Rachel McAdams, der bestemt også havde sine øretæveindbydende øjeblikke i “The Notebook”, irriterer helt ned i sokkeholderne som stakkels Paige her. Sagt på en anden måde: Skulle jeg være så uheldig at køre galt på cykel, knalde mit hoved ind i en lygtepæl og slå skallen, ville en mild omgang hukommelsestab, der slettede de små to timer “Elsk mig igen” har taget af mit liv, ikke være det værste, der kunne ske…

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 skittlez 11 år siden

Synes anmeldelsen (karakteren) er lige hårdt nok. Jovist, det er sukkersødt og kalkuleret, men filmen spiller alligevel på nogle tangenter, der gør at man bliver ramt. Jeg så den som en The Notebook-light, uden de store forventninger, og blev heller ikke skuffet. Faktisk blev jeg en smule mere revet med end jeg havde regnet med. Havde ikke forudset at jeg ville få så stor empati med flødebollen Tatum.

Ville nok ende på 2.5, ud af de 6 stjerner, der på en god, ukritisk dag ville ende på 3/6 - middelkarakter, men ellers ville være 2/6. Filmen kunne bestemt være værre, i mine øjne.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#2 loki 11 år siden

skittlez (1) skrev:
Ville nok ende på 2.5, ud af de 6 stjerner, der på en god, ukritisk dag ville ende på 3/6 - middelkarakter


Yeps, enig. Har absolut set værre film.
www.peakoil.dk
Gravatar

#3 Åkepool 11 år siden

Ha ha, genial og godt skrevet anmeldelse :)

Det var egentlig ikke en film jeg regnede med nogensinde at skulle se, men nu bliver jeg næsten nødt til det, bare for at se om den er så fæl.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#4 Patriarch 11 år siden

Den her film havde ellers Benways navn på. Hvem kan jeg klage til?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#5 BN 11 år siden

Jeg må konstatere, at jeg i dette tilfælde ikke stoler på anmelderens vurdering. Og grunden til at jeg ikke gør det, ligger i følgende sætning fra hende:

"Elsk mig igen" bevæger sig i samme sødsuppeområde som "The Notebook"


'The Notebook' er efter min mening ikke "sødsuppe", men en vellykket romantisk film, der hæver sig op langt op over de fleste andre nyere film fra genren. Skuespillet og dens indfletning af visse af livets barske og bitre realiteter er noget af det, der får den til at skille sig positivt ud fra mængden.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#6 The Insider 11 år siden

Jeg følte til gengæld, at jeg blev overhældt i sirup og tvunget til at æde astronomiske sukkerknalder, mens jeg så "The Notebook"... Jeg har meget svært ved at skelne den fra de rærlige Danielle Steele tv-film, som vises i tide og utide på dansk tv.
War. War never changes.
Gravatar

#7 Kruse 11 år siden

BN (5) skrev:
The Notebook' er efter min mening ikke "sødsuppe", men en vellykket romantisk film, der hæver sig op langt op over de fleste andre nyere film fra genren. Skuespillet og dens indfletning af visse af livets barske og bitre realiteter er noget af det, der får den til at skille sig positivt ud fra mængden.


Jeg er skam enig med dig, men den bevæger sig godt nok også lige på kanten til tider. Nick Cassavetes formår dog lige at ramme den helt rigtige balance, så det aldrig bliver for sukkersødt.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#8 wimmie 11 år siden

The Insider (6) skrev:
Jeg følte til gengæld, at jeg blev overhældt i sirup og tvunget til at æde astronomiske sukkerknalder, mens jeg så "The Notebook"... Jeg har meget svært ved at skelne den fra de rærlige Danielle Steele tv-film, som vises i tide og utide på dansk tv.


Er ret enig; jeg var skuffet efter de ellers så rosende ord herinde fra... Ikke at den var dårlig, den var bare middel (undtagen Gosling der altid er over middel) og ikke så meget anderledes end så mange andre romantiske dramaer - kan i hvert fald nævne mange i genren jeg synes er bedre :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9 BN 11 år siden

Kruse (7) skrev:
Jeg er skam enig med dig, men den bevæger sig godt nok også lige på kanten til tider. Nick Cassavetes formår dog lige at ramme den helt rigtige balance, så det aldrig bliver for sukkersødt.


Jeg vil karakterisere den som en bittersød historie. Det er på mange måder en klassisk Hollywood-romance, og dermed mener jeg en film i den gammeldags tradition. Ja, den går udenom vore dages tidstypiske romantiske film og læner sig i stil og tone mere opad gamle film som 'Breakfast at Tiffany's' (bortset fra dennes komedieelementer).
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 The Insider 11 år siden

#8, ja, jeg syntes nærmest, den var direkte komisk... Den emmede bare SÅ meget af ubebladsnovelle. De grinagtige tidsspring, den enkelte krigsscene som lige er klemt ind (i et desperat, fejlslagent forsøg på at give filmen et stænk af grandiositet), de rendyrket onde, stenrige forældre (hvor moren selvfølgelig PLUDSELIGT går fra at være en isdronning til englen selv)... Jeg gad godt se den med et riff-track! Citerer gerne Peter Travers' korte, men rammende anmeldelse:

I have the same allergic reaction to this open faucet of tear-jerking swill as I do to the 1996 Nicholas Sparks novel that inspired it. It's two cringe-worthy love stories for the price of one: Ryan Gosling and Rachel McAdams in the 1940s flashbacks, with James Garner and Gena Rowlands — mom of the film's director, Nick Cassavetes — doing nursing-home duty in the present day. Their careers will survive, but there's no way to endure the movie without earplugs and a blindfold.

#8, kan i hvert fald nævne mange i genren jeg synes er bedre :)

Helt afgjort! Og jeg har endda en forkærlighed for genren, og jeg ville selv rangere "Hitch" og (hold da fest) "27 Dresses" langt, langt højere.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: