Nøjagtig ligesom Frank Capras følelsesladede perler fra 1930’erne og 40’erne vil Frank Darabonts “En verden udenfor” stadigvæk dyrkes årtier ude i fremtiden som en inspirerende hyldest til det bedste i os mennesker. Denne Blu-ray er dog lidt af en fuser. Transferet er blot hæderligt, lydsporet skuffer, og stort set intet ekstramateriale medfølger, selvom der findes adskillige udgivelser af filmen på markedet, som simpelthen er spækkede med ekstra godter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 duuk74 13 år siden

nayze skrev:

..Jeg vil personligt hellere gense Riki-Oh end TDK eller Gladiator..


Hov! Troede jeg var den eneste i verden der synes at TDK og Gladiator er overvurderede.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#42 dyg 13 år siden

Nope, det er du ikke :) Skelo og jeg har da også snakket om Gladiator på #filmz.dk flere gange, men der har du måske været fraværende.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#43 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg har det fint med TDK, men Gladiator finder jeg ekstremt middelmådig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#44 dyg 13 år siden

TDK er bestemt også en fin film, men i min optik er den ikke en top 10 eller top 25 film.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#45 Lord Beef Jerky 13 år siden

#44 Der er jeg så helt enig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#46 Kruse 13 år siden

#44+45: Helt enig!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#47 BN 13 år siden

nayze (44) skrev:
TDK er bestemt også en fin film, men i min optik er den ikke en top 10 eller top 25 film.


Hvor har du den så? I top 50 eller 100? Eller længere nede?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#48 evermind 13 år siden

Haha, hvor var det awesome med det link til Riki-Oh! Jeg så den for nogle år tilbage og husker den som ret spas på sin egen formidable måde - ligesom Machine Girl. :P

Det minder mig om, at jeg helt har glemt at indlemme Riki-Oh i min samling ...

*går på udkig på nettet*
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#49 keitel 13 år siden

Som før nævnt, er det nok den enkeltes holdning der er afgørende-hvor når man kan kalde en film for en fængsels film. 25th Hour handler jo om at det med at skulle ende i fængsel, og American History x er netop det at Norton kommer i spjældet ændre hans karakter fuldstændig, hvilket er meget vigtig for filmens handling.
Gravatar

#50 Doom 2: Hell on Earth 13 år siden

#41 Hov! Troede jeg var den eneste i verden der synes at TDK og Gladiator er overvurderede

Hov! Er jeg den eneste der troede at TDK var et kassettebånd fra 80'erne?
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: