Hvad “Encounters” hverken har af effektive gys, engagerende karakterer, højt budget eller nye bidrag til genren, leverer den i stedet glimtvis i form af krybende uhygge bag hvert et træ i den trøstesløse og endeløse skov. Men nu er mørke skove jo også skræmmende på et helt grundlæggende plan. Største aktiv er dog filmens afsluttende location; en nedlagt, underjordisk atombunker hakket ud i klippevæggene, hvor Fjord, Anders, Alex og Janne søger tilflugt. En labyrintisk tidslomme med køjesenge, nødgenerator og klodsede radaranlæg af 1970’er-fabrikat, der tilfører sin helt egen autentiske atmosfære til historien. Men det kan ikke redde “Encounters” fra at være lige så fersk en tilføjelse til genren, som dens generiske titel antyder. Et dovent riff på de selv samme film, der åh-så-metaagtigt diskuteres undervejs.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 NadiaRegitze 9 år siden

Jannie, jeg kunne ikke være mere enig. Min egen anmeldelse er på min blog i morgen og den lyder som din - bare lidt hidsigere;-) Hvorfor de ikke bare tog Fjord ud fra start, er mig en gåde. Så efterlad da den mand i skoven, har man lyst til at råbe!
Gravatar

#2 NadiaRegitze 9 år siden

Den anmeldelse er for resten her: http://cineasten.dk/?p=136

Skriv ny kommentar: