Der er mange ting man kunne slå ned på i “Eragon”, men først og fremmest viser filmen med al tydelighed, at det ikke er nok bare at have et populært forlæg. Episke fortællinger kræver troværdige og komplekse karakterer, for at vi kan føle med dem – og føle, at der er noget på spil. Måske er der noget på spil i “Eragon”, men vi har glemt det så snart filmen er færdig.
#51 HonoDelLoce 17 år siden
#49 - tillykke med den velbrugte aften, husker ellers mange ukvemsord fra din mund om turen og forskellige forbandelses-metoder, der kom til overvejelse, for at afstraffe dine brødre..
#52 filmz-ToughLuck 17 år siden
Og en mega dårlig Anmeldelse fra Filmz. Den har da intet med lord of the rings at gøre.
Og selvom han hedder Eragon, er det jo ikke et ripoff på Lotr.
En mega flot film, glæder mig vildt til 2´eren og 3´eren.
Og så syntes jeg i burde lade vær med at sende folk der intet forstand på fantasy film ind og se sådan en film.
#53 duuk74 17 år siden
#54 filmz-ToughLuck 17 år siden
#55 blahblah 17 år siden
Det gør ikke noget at kopiere, det er bare alt for tydeligt i Eragorn.
#56 keitel 17 år siden
#57 erikjust 17 år siden
Ellers er det noget af en tam oplevelse, den ligger op til en efter følger, men om den gøre det bedre er det ikke til og sige.
3 stjerner ikke mere jeg har set og læst andre fantasy fortællinger der har mere og byde på en den her har.
#58 HonoDelLoce 17 år siden
Synes personligt at en anmeldelse af en film fra en person, der har samme tilgang til filmen, som jeg selv, er fedest at læse.. Og da jeg er ret neutral og i øvrigt ingen videre indsigt har i lige nøjagtig fantasy-genren, synes jeg, at denne anmeldelse er meget god..
I øvrigt er det klart, at alle disse fantasy-filmatiseringer, som kommer som udflåd fra en polsk havne-luder efter LOTR-successen altid vil blive sammenlignet med LOTR..
#59 dolphinfriendly 17 år siden
Hvis det er dét han mener, kan jeg kun give ham ret.
#60 chandler75 17 år siden