Der er mange ting man kunne slå ned på i “Eragon”, men først og fremmest viser filmen med al tydelighed, at det ikke er nok bare at have et populært forlæg. Episke fortællinger kræver troværdige og komplekse karakterer, for at vi kan føle med dem – og føle, at der er noget på spil. Måske er der noget på spil i “Eragon”, men vi har glemt det så snart filmen er færdig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 HonoDelLoce 17 år siden

#50 - selverkendelse er en stor ting.. Også selvom man skal have sine fejl påpeget af andre ;)

#49 - tillykke med den velbrugte aften, husker ellers mange ukvemsord fra din mund om turen og forskellige forbandelses-metoder, der kom til overvejelse, for at afstraffe dine brødre..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#52 filmz-ToughLuck 17 år siden

Jeg syntes det er en mega fed film.

Og en mega dårlig Anmeldelse fra Filmz. Den har da intet med lord of the rings at gøre.

Og selvom han hedder Eragon, er det jo ikke et ripoff på Lotr.

En mega flot film, glæder mig vildt til 2´eren og 3´eren.

Og så syntes jeg i burde lade vær med at sende folk der intet forstand på fantasy film ind og se sådan en film.


Gravatar

#53 duuk74 17 år siden

suk...der burde være en aldersgrænse på filmz.dk
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#54 filmz-ToughLuck 17 år siden

23 år, i tilfælde at det var til mig
Gravatar

#55 blahblah 17 år siden

Nu har jeg kun læst bogen, men den er helt klart et alt for tydeligt rip-off af Star Wars, der foregår i en alt for tydelig kopi af Midgår fra Ringenes Herre.

Det gør ikke noget at kopiere, det er bare alt for tydeligt i Eragorn.
Gravatar

#56 keitel 17 år siden

#53 Du mener altså når man ikke er til film noir, eller videre intellektuel, så burde man holde sig fra filmz?
Gravatar

#57 erikjust 17 år siden

Den er da udemærket og der er sikkert også noget godt i den, hvis man har læst bogen og er fan af den.

Ellers er det noget af en tam oplevelse, den ligger op til en efter følger, men om den gøre det bedre er det ikke til og sige.

3 stjerner ikke mere jeg har set og læst andre fantasy fortællinger der har mere og byde på en den her har.
Gravatar

#58 HonoDelLoce 17 år siden

#52 - diskussionen om at det kun er folk, der kan lide en film, der må anmelde den, har vidst været et par hundrede gange for meget her på filmz..

Synes personligt at en anmeldelse af en film fra en person, der har samme tilgang til filmen, som jeg selv, er fedest at læse.. Og da jeg er ret neutral og i øvrigt ingen videre indsigt har i lige nøjagtig fantasy-genren, synes jeg, at denne anmeldelse er meget god..

I øvrigt er det klart, at alle disse fantasy-filmatiseringer, som kommer som udflåd fra en polsk havne-luder efter LOTR-successen altid vil blive sammenlignet med LOTR..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#59 dolphinfriendly 17 år siden

#56 Jeg tror duuk74 mener at der alt for ofte er debat om hvis karaktergivningen ikke lige passer visse personers subjektive smag, hyler de op om at anmelderen er dårlig og ikke har forstand på film, hvilket kan forekomme ret barnligt.

Hvis det er dét han mener, kan jeg kun give ham ret.

Gravatar

#60 chandler75 17 år siden

Nu er det sådan, at anmelderne på Filmz selv bestemmer hvilke film de vil anmelde, så det er nok tvivlsom, at en anmelder vil skrive sig på en film, hvis han eller hun i forvejen er sikre på, at det vil blive to spildte timer i biografen, for så efterfølgende at skulle bruge tid på at skrive om filmen.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: