Der er mange ting man kunne slå ned på i “Eragon”, men først og fremmest viser filmen med al tydelighed, at det ikke er nok bare at have et populært forlæg. Episke fortællinger kræver troværdige og komplekse karakterer, for at vi kan føle med dem – og føle, at der er noget på spil. Måske er der noget på spil i “Eragon”, men vi har glemt det så snart filmen er færdig.
#61 filmz-niev 17 år siden
Jeg vil sige det er en vildt god og spændende film, jeg glæder mig vildt meget til 2eren kommer næste år. ang ripoff fra star wars og lotr, vil jeg sige det kan jeg overhovedet ikke se noget af. Men hvis alt kommer til alt tror jeg alle fantasy film låner lidt fra tolken
#62 duuk74 17 år siden
#63 Korben Dallas 17 år siden
Sidsnævnte er dog for kort. Elverpigens karaktér som er en vigtigt handlingstråd i bogen, mangler i filmen. I perioder er filmens dialog tåkrummende dårlig.
Det trækker filmen ned på 3 stjerner.
#64 filmz-Bluhm 17 år siden
Ændringer i forhold til bogen, så store at det svarer til at Peter Jackson havde skåret de 8 andre følgesvende fra og blot bibeholdt Frodo. Irons på automat pilot og Malchowhich i pinlig Dr. Evil Mode. Kostumer og omgivelser, som fik mig til at krumme tæer og fnise på en og samme tid - er det en fez Adihad har på i kamp?!.
Filmen får en stjerne her fra, og det er for scenerne med dragen som helt lille!
Ved ikke hvilken oplevelse der var værst, reklamen for Dansk Folkeparti eller Eragon, men sikkert er det, at der er mere sjæl og underholdning i "Det laver dine venner mens du er i biffen" (den med liverollespil) end i hele Eragon filmen. Hvordan kan de overhovedet lave 2'eren som film, nu hvor de har skåret som de har?
#65 filmz-Seth 17 år siden
Først reklame for DF med "lækre" NaziPia og så 2 timer i selskab med den nye "Hayden Christensen".
Well ok effekterne var rigtig gode, der får den da lige et bette plus, og kampscenerne var også ret nice.
#66 Old Son 17 år siden
#61 Du har åbenbart aldrig set SW: A New Hope. Eragon (Luke) står gudhjælpemig endda og stirrer længselsfuldt ud mod solnedgangen! Én ting er, at Paolini planker med arme og ben, men folkene bag filmen behøvede altså ikke også direkte at kopiere scener fra ANH og dermed gøre tyveriet endnu mere åbenlyst.
#67 keitel 17 år siden
# 65 ok, ja da hellere reklame med Kommunisterne fra "ungeren" det kan jeg da godt se.
#68 PredatorX 17 år siden
.... NaziPia. Er du idiot!?
#69 HonoDelLoce 17 år siden
:P
#70 PredatorX 17 år siden
På ingen måde.