På skuespiller-fronten er der dog absolut intet at udsætte. Russel Crowe spiller rollem som Nash imponerende. Det forekommer ufatteligt, at selv samme Russel Crowe spillede hårdt pumpet kriger i “Gladiator” (2000). I “Et smukt sind” fremstår han lille og neurotisk, og hele hans krop synes at have undergået en transformation. At Russel Crowe mestrer forvandlingens kunst, har han dog allerede vist i forbindelse med Michael Manns “The Insider” (1999).

Ligeledes duperer Jennifer Connelly i en mindre opsigtsvækkende rolle. De lidelser, hun gennemgår i filmen, bliver perfekt fremført, og det er i høj grad hendes skæbne og ofre, der virker gribende. Som medspillere støtter Ed Harris og Christopher Plummer med solide præstationer.

Faktisk er “Et smukt sind” så velspillet, at det lykkedes at fastholde interessen på trods af at manuskriptet ikke er lige godt gennem hele filmen, selvom det dog giver nogle store overraskelser undervejs. Særlig i den sidste del begynder filmen at halte, og visse scener er deciderede dårlige med replikker, som ikke adskiller sig voldsomt fra dem man også kan finde i en gennemsnits tv-serie. Dette forhindrer dog ikke filmen i, som helhed, at være meget underholdende, fascinerende og gribende. Hvis man er typen, som har let til tårer, skulle det undre mig, om man ikke kniber en enkelt undervejs.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-DocDoom 16 år siden

#10: "God pointe #8!!!"

Dét kan man kalde et forsinket skulderklap! 6 år... (og han var sidst aktiv for 1½ år siden)

:-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#12 elwood 16 år siden

Hey bedre sent end aldrig bare se på Shawshank Redemption, medmindrer du er en af dem som ikke kan li den 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 filmz-DocDoom 16 år siden

Shawshank er en god film. Men ikke mere end god. (Men hvordan den kommer ind i billedet, kan jeg ikke se :-D)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#14 elwood 16 år siden

#13 Da den kom ud i bio var den et flop, men på videomarkedet blev den en af de største succer, så filmen fik ikke den anderkendelse den sku ha før efter et godt stykke tid.

Det var bare det jeg mente med Bedre sent end aldrig 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: