Selv om jeg har en underlig form for humor, og ejer de fleste underlige DVD’er, så kunne jeg aldrig finde på at købe Evil Dead 2. Lyder måske lidt ondt, men hvis man absolut vil have Evil Dead i sin samling, så er det måske meget smart at have den på DVD, i stedet for en slidt VHS fra sidst i 80’erne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 DarkLight 21 år siden

Meget muligt, men min egen mening er nu at det er en god film, og som i mit eget tilfælde fik øjene op for Bruce som en alt for overset skuespiller(siden hen).
Jeg støver engang imellem mit VHS bånd af, som er uorginalt og blev optaget engang på Tv 3, hvor jeg selv sad og klippede reklamerne ud.
Om jeg kunne finde på at købe den på DVD ? måske...til den rigtige pris...
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#2 filmz-gravbamzula 21 år siden

Jeg fatter ikke at man kan give Blade 2 den samme karekter som Evil Dead 2. Det må være noget seriøst glat med commy. Evil dead er uden tvivl, en af de bedste film fra 80'erne. Blade var en udmærket film, men hold da kæft hvor er 2'eren bare dårlig, den har ringere effekter end evil dead 2, og den kostede ikke en skid at lave.

Jeg gider ikke og bilver ved jeg tror jeg har gjordt min mening klar. commy din slemmer dreng!
Gravatar

#3 commy 21 år siden

Jeg syntes ikke Evil Dead 2 fortjener mere, historien er tynd, og filmen ruller bare der-ud-af, uden nogen former for variation. Og jeg har bestemt ikke noget imod Evil Dead serien, men 1'eren og 2'eren er bestemt 5 gange dårligere end Evil Dead 3: Army of Darkness.

#4 21 år siden

Hej commy

Din "Evil Dead 2"-anmeldelse opfatter jeg bestemt heller ikke som værende særligt fantastisk. Det er udemærket du griber fat i et emne som f.eks. historie, men består en film ikke af mere end det? Hvad med f.eks. kameraføring? Hvad med den næsten impulsive timing?


"Evil Dead 2 er derfor svært at vurdere som film, og skal mere betragtes som ren b-underholdning, som burde ses på et knasende VHS bånd. Jeg giver den 1 ud af 6, også kun fordi den er med til, at huske os på de gode gamle film dage og 14" TV'et."

Forventer du folk kan bruge dette til noget, når det har en fuldkommen mangel på argumentation? Du nævner altså slet ingen af filmens kvaliteter, men vælger derimod blot at titulere filmen som "ren b-underholdning, som burde ses på et knasende VHS bånd".

Jeg håber du tager kritikken til dig, for den anmeldelse er under al kritik.
Gravatar

#5 commy 21 år siden

Nu er det en DVD-anmeldelse, og ikke en biograf/film-anmeldelse, så derfor går jeg ikke i dybden med selve filmen. Jeg går ud fra at de personer der læser min anmeldelse, nemlig allerede har set filmen.

Husk på, det er min personlige mening om DVD'en, og du er jo altid velkommen til at indsende din egen anmeldese, hvis du har en anden holdning, som du syntes er vigtig for folk at vide.

#6 21 år siden

Så forvirrer du mig, for du synes måske ikke det har nogen relevans at du kun gav filmen 1/6? Jeg har netop nu tjekket anmeldelsen igen, og da der i blandt kategorierne er en kategori ved titlen "Filmen", så bør du da i høj grad også gå i dybden med den. Det er jo filmen som danner rammen for hele DVDen!

At du har valgt ikke at undlade at bedømme selve filmen, må da mere være en selvskrevet regel - eller i hvert fald at undlade ordenlig argumentation/begrundelse.

Jeg synes det er fint du har en mening om filmen, uden tvivl, men kan du ikke argumentere for din kritik kan den ikke bruges til noget, og kan af samme grund også være lidt svær at tage seriøs.

Tilføjelse: det er ikke for at lyde sur og tvær, for jeg synes normalt at I kører et glimrende site her. :)
Gravatar

#7 Michael Andersen 21 år siden

Commy, jeg forstår ikke hvad du mener, når du siger i #5 :
"Nu er det en DVD-ammeldelse, og ikke en biograf/film-anmeldelse, så derfor går jeg ikke i dybden med selv filmen. Jeg går ud fra at de personer der læser min anmeldelse, nemlig allerede har set filmen".

Meningen med en anmeldelse er da, at få "nye" folk til at se filmen eller fraråde folk fra at se den!
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#8 filmz-gravbamzula 21 år siden

Lige for at tilføje en lille ting:
Inde på IMDB.com har Evil Dead 2 fået 7.5 ud af 10, og du giver den 1 af 6.

Lige en ting mere:
Du skriver at du ikke kan forstå hvorfor den kommer på DVD. Det har nok noget at gøre med at det absolut ikke er første gang at den kommer som DVD, og den alle gangene er blevet udsoldt på ingen tid...

Arg... En ting mere:
Så vidt jeg huske er det ikke deres læres hus de er oppe ved, men en fremmedet. Ok den sidste var bare for at brokke mig! hehe

Commy: "Don't hate the player, hate the game" ??
Gravatar

#9 The Baptizer 21 år siden

kun 1 ud af 6? Der er da noget helt galt, Evil Dead 2 er kongen af splatter komedie!
I'm a falling stone in a world of glass
Gravatar

#10 filmz-Daniel_Logan 21 år siden

Nogen der ved hvor man kan købe Evil Dead 1+2, for jeg har set Army of Darkness 10 gange og den er så cool at man får lyst til at græde. Bruce Campbell er så schauvinistisk og selvoptaget at han virkelig bare er et forbillede ;)

Yo!.. She-bitch...
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..

Skriv ny kommentar: